Avatar billede eshadon Nybegynder
10. april 2005 - 22:40 Der er 3 kommentarer

Tilføjelse af netværksprinter - printserver/evt driver problem.

Hej Eksperter.
I hjemmet har vi 3 computere i netværk og en Brother printer sluttet til en af dem, således at alle computere kan printe udfra denne når den pågældende pc er tændt. Vi har nu tilsluttet endnu et monstrum (copi, printer etc. i en) til netværket gennem hub'en. Denne kan vi dog slet ikke få til at virke. :-/
Det er en Olivetti d-copia 15. Jeg brugte dens egen software, hvilket resulterede i utallige genstarter og at Brother printeren ikke længere var tilgængelig. Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre..
Håber i Guder kan hjælpe mig :)
-Rune
Avatar billede eshadon Nybegynder
10. april 2005 - 22:55 #1
Jeg har nu været inde og se om "Print Spooler" var slået til, og fandt ud af at denne af en eller anden årsag ikke var slået til. Da jeg gjorde det kom det ca. 30 sek efter en meddelelse der sagde "Spooler SubSystem App has encountered a problem and needs to close.  We are sorry for the inconvenience."
Jeg tror at dette er nøglen til problemet men ved ikk hvad jeg skal gøre...
Hjælp?
Avatar billede eshadon Nybegynder
10. april 2005 - 23:56 #2
Jeg er nu kommet dertil hvor jeg rent faktisk har fået installeret en driver til den, og fået genkendt den.. såå.. nu er det eneste problem bare at den ikke printer :-/ jeg er lidt på bar bundt om hvad jeg bør gøre nu... Alt hjælp er kærkomment...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. maj 2005 - 16:09 #3
Er den beregnet til at køre via netværk? Ellers får du ikke en multimaskine til det...

Jeg kender desværre ikke modellen, og kan derfor ikke direkte hjælpe nærmere specikt - men jeg kan da give nogle generelle forsøg...

Hvilken port er den sat til at printe til? - og stemmer det overens med printerens opsætning (IP adresse)?