Avatar billede digilsd Nybegynder
10. april 2005 - 17:02 Der er 36 kommentarer

Konsekvenser af repair?

Hej

Jeg har et par små problemer med WMP, brugerkonti og MSN, og overvejer en repair.

Jeg har kørt en sfc /scannow (med xp cd'en i drevet) men hjalp åbenbart ikke.

Jeg vil bare gerne høre hvilke konsekvenser en repair har? Noget som jeg skal geninstallere?
Hørte på et tidspunkt at de drivere man selv har installeret skal installeres igen, hvilke ikke er særligt betryggende da jeg har smidt en del af mine driver cd'er væk.

PS. Min computer havde XP installeret da jeg fik den, og kom med en del programmer som ikke er standard i windows som for eks. InterVideo WinDVD, Quicktime og lignende.
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 17:06 #1
Drivere, windows opdateringer, programmer skal geninstalleres... programmerne ligger stadig på pc'en men virker nok ikke da registry bliver slettet. nogen vil nok stadig virke
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. april 2005 - 17:06 #2
Du mister alle opdateringer til windows.
Avatar billede digilsd Nybegynder
10. april 2005 - 17:13 #3
Hmm.. Så tror jeg lige jeg skal overveje den repair en til gang. Har ikke tålmodighed til at installere mine programmer igen..
Men tak for hjælpen.
Avatar billede gratis Nybegynder
10. april 2005 - 17:14 #4
kalp> ved en repair install mister du da ikke dine programmer, det er da ved en ren installation, eller er det mig der tar fejl ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. april 2005 - 17:15 #5
gratis>>Du tager ikke fejl.
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 17:18 #6
gratis >>> Det længe siden så du har da sikkert ret:) jeg kan ikke lige huske om jeg installerede i en ny folder (så giver det mening) eller lavede en repair.
Avatar billede gratis Nybegynder
10. april 2005 - 17:25 #7
sempron & kalp> tak for kommentarene :) til spørger:. det bøvl jeg ka få øje på med en repair install vil være at du ska ha en win cd med service pack 1 eller 2 på (alt efter hva du har installeret og hentet af opdateringer) da du ellers vil få en fejlmeddelelse i retning af "et nyere system findes ka ikke reparere..."
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 17:33 #8
Har du en brænder (har de fleste) og en tom cd skive (har en del) så kan opdateringerne hentes her

http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

henter du sp2 behøves sp1 ikke...
Avatar billede gratis Nybegynder
10. april 2005 - 17:40 #9
supplerer kalp:. en nem måde at lave en win cd med service pack på:
freeware programmet "nLite" er en mulighed
http://nuhi.msfn.org/download.html
Billed guide (norsk) http://home.online.no/~atforus/nLite_Guide.html
ditto engelsk http://nuhi.msfn.org/guide/begin.html
Avatar billede digilsd Nybegynder
10. april 2005 - 21:53 #10
Hey tak allesammen.
Så jeg mister altså IKKE noget? Andet end service packs?
(jeg har en SP1 disc, så det er ikke noget problem)
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 21:57 #11
service pack og drivere.
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. april 2005 - 22:29 #12
kalp>Der smutter ingen driver, da den gamle regestreringdatabase, bliver der.
Avatar billede digilsd Nybegynder
10. april 2005 - 22:31 #13
Okay! Så laver jeg en repair.
Wish me luck :P
Avatar billede digilsd Nybegynder
11. april 2005 - 10:58 #14
Nå! Så er repair'en lavet, men nu nægter min computer at gå på trådløst netværk, så jeg kan ikke komme på nettet. Jeg downloadede den der SP2 fil som Kalp postede, unzippede filen, og kopierede hele mappen til en cd men det virker åbenbart ikke.

Nogen som har en nemmere måde at installere SP2 på?
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 11:06 #15
Højreklik på netværksikonet, opret forbindelse, så-opret alligevel.
Avatar billede digilsd Nybegynder
11. april 2005 - 11:52 #16
Ehm.. Undskyld.. Den fik jeg ikke lige..?
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 11:55 #17
Højreklik på netværksikonet forneden til højre, marker opret forbindelse, tryk enter, på næste billede markerer du opret forbindelse alligevel.
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 11:59 #18
Hvi du ikke har ikonet, skal du klikke på netværksforbindelser i kontrolpanel, højreklik på trådløs forbindelse-egenskaber, marker vis netværksfobindelse på proceslinjen.
Avatar billede digilsd Nybegynder
11. april 2005 - 12:02 #19
Hmm.. Når jeg højreklikker på mit netværks ikon får jeg 2 muligheder: Åbn Netværks forbindelser og Vis Trådløse Netværk, Der er tilgængelige.
Når jeg vælger den sidstnævnte kommer der en boks frem hvor alt er nedtonet (det vil sige at jeg kan se hvad der er, men jeg kan ikke trykke på det) undtagen annuller.

Og når jeg trykker enter lukker den boksen ned..
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 12:17 #20
Indstaller software til trådløs igen.
Avatar billede digilsd Nybegynder
11. april 2005 - 12:18 #21
..Har jeg gjort uden held..
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 12:18 #22
Har du prøvet, at dobbeltklikke på ikonet?
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 12:19 #23
Ellers højreklik på ikonet-reparer.
Avatar billede digilsd Nybegynder
11. april 2005 - 12:21 #24
Jah. En grå boks popper frem med en liste over trådløse netværk (boksen er helt grå), en avancere tast (også grå), en opret forbindelse tast (OGSÅ grå, og en annuller.

Er der ikke bare nogen som kan give mig et link til en downloadable udgave af SP2, så jeg ka få smækket det ned på en disc og se om det virker?
Avatar billede digilsd Nybegynder
11. april 2005 - 12:22 #25
Reparer muligheden er der ikke.
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 12:24 #26
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 12:25 #27
Er det et PCI eller USB kort, du har?
Avatar billede digilsd Nybegynder
11. april 2005 - 12:26 #28
Tusind tak! Lige et spørgsmål til.. Hvordan udeler man point?
Avatar billede digilsd Nybegynder
11. april 2005 - 12:26 #29
Det er indbygget.
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 12:28 #30
Man beder om et svar.
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 12:29 #31
Sluk maskinen, tag kortet ud. Start maskinen og luk igen. Sæt kortet tilbage, og start igen, så skulle systemet gerne finde kortet, og indstallere det.
Avatar billede digilsd Nybegynder
11. april 2005 - 12:32 #32
Du foreslår altså at jeg åbner min bærbar?
Avatar billede digilsd Nybegynder
11. april 2005 - 12:34 #33
Altså bogstavelig talt´..
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 13:00 #34
Undskyld>>Tråden er blevet lang, så det havde jeg glemt, Gå i enhedshåndtering, og slet kortet, genstart systemet.
Avatar billede digilsd Nybegynder
11. april 2005 - 13:44 #35
Ok.
SP2 er nu installeret og mit internet virker fint. Tak for hjælpen!
Og endnu en gang.. Hvordan giver jeg point og lukker tråden?
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. april 2005 - 13:54 #36
Det kan du nu, men det kan være, du vil give point til andre, så skal du bede dem om et svar.