Avatar billede zeff Nybegynder
10. april 2005 - 16:13 Der er 24 kommentarer

Er torrents lovlige?

Jeg prøver på at overbevise min ven her om at en svensk side der hedder The Pirate Bay er lovlig. Jeg har ladet mig høre at der ikke er det der med ulovlig filhentning i Sverige.
Til dette mangler vi en torrent. Vi vil bruge Azureus... det er da lovlight , ikke?

Så mange svar som mugligt, tak!
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
10. april 2005 - 16:16 #1
ThePirateBay.org er fuld lovlig, ifølge svensk lovgivning.

Du må gå ind på den, men hvis du bruger torrents som linker til ulovligt materiale bryder du loven.

Torrents er en protokol til at overføre filer med, og er ligeså lovlig som p2p , msn , irc, ftp ect.

Men de fleste filer derinde, f.eks. film og lign, er ulovlige at hente, da du i danmark er omfattet af dansk lovgivning , selvom siden er svensk.

Se mere info på www.piratgruppen.org
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 16:16 #2
Jeg er helt enig med hyberpreprocessor¨

præcis som med almindelig p2p programmer
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
10. april 2005 - 16:19 #3
Fore mere info om bittorrent netværket kig på http://en.wikipedia.org/wiki/Torrent
Avatar billede zeff Nybegynder
10. april 2005 - 16:28 #4
Så jeg kan resikere at få en bøde for det altså hvis jeg downloader spil og lign.? Og hvad er chancen for at jeg får én ?
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 16:33 #5
tsk tsk ikke downloade ulovlige ting på nettet.. skam dig!
så det lover du lige eksperten at du ikke gør. godt

men chancerne er meget mindre end ved normal p2p.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
10. april 2005 - 16:34 #6
Ja, du kan få en bøde, en enorm mega super h4x0r bøde.

Chancen er rimelig lille på Bittorrent, men bliver størrer og størrere,
APG sagsøger jo næsten alle og enhver i disse dage.
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. april 2005 - 16:35 #7
kalp - hvorfor mener du chancerne er mindre end ved normalt p2p ? ved torrents filer er du også tvungen til at uploade, og derfor ser jeg ik at der skulle være en mindre grund end ved normale p2p programmer?
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 16:37 #8
triple-x >>

1. fordi torrent slet som der ligges flest resourcer ind i, men kazaa, edonkey og de andre p2p programmer.

2. torrent systemet er bygget anderledes op en p2p programmer.. det er sværre at se hvem folk er (vil jeg i hvertfald mene)
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. april 2005 - 16:39 #9
okay :) jeg skulle bare høre
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 16:42 #10
rettelse i mit dårlige sprog

1. fordi torrent slet som der ligges flest resourcer ind i, men kazaa, edonkey og de andre p2p programmer.

til

1. fordi der slet ikke ligges ligeså mange resource i torrent services som der ligges i fx kazaa, edonkey og de andre p2p programmer.

i hvertfald lidt mere forståeligt hehe
Avatar billede zeff Nybegynder
10. april 2005 - 16:54 #11
Min ven her har stadig ikke fattet om det er lovligt at installere Azureus (en torrent) på sin computer. Skriv lige med et sprog han kan forstå, please? ;)
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
10. april 2005 - 16:55 #12
Hvad er "Azureus" ?

Hvis det er en bittorrent client (altså selve programmet) så er det lovligt, hvis det er et stykke warez, så er det ikke.

Genneralt tror jeg at du skal anbefale din ven at holde sig fra bittorent, da det er ulovligt i de fleste tilfælde.
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. april 2005 - 16:56 #13
det er lovligt at installere det, men ikke lovligt at hente ulovlige ting, så i princippet er der ingen grund til at installere den, med mindre du vil hente nogle af de meget få lovlige ting der er disse steder
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. april 2005 - 16:56 #14
hyper - det er en client
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. april 2005 - 17:07 #15
kalp>>Det er ikke svärere at tracke en der downloader via torrent. Men i Sverige er det stadig lovligt at downloade ting (endnu). Jeg får f eks ved hjälp af mit bittorrentprogram at vide hvilke ipadresser der lecher og seeder.
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 17:08 #16
michael_stim >> okay så lad os da sige det ikke er sværre:) men chancerne er helt sikkert mindre!
Avatar billede ranglen Nybegynder
10. april 2005 - 17:10 #17
kalp> Hvis du henter en torrent, som bliver overvåget, så har de din ip med det samme. Det er ikke spor sværere end ved andre p2p programmer
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. april 2005 - 17:10 #18
Michael - er det virkelig rigtig at det ikke er ulovligt at downloade i sverige? det lyder da absurd
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
10. april 2005 - 17:11 #19
triple-x , jo da :)

Lidt morsom læsning til folket: http://static.thepiratebay.org/legal/
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 17:12 #20
ranglen >> okay så lad os da sige det ikke er sværre:) men chancerne er helt sikkert mindre!
Avatar billede ranglen Nybegynder
10. april 2005 - 17:13 #21
Hvorfor mener du chancerne skulle være så meget mindre?
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 17:15 #22
ranglen >> fordi ligesom med warez siderne er opmærksomheden slet ikke så meget der længere (der var stor opmærksomhed på warez sider engang) men de færreste tilbyder stadig rigtig warez på http.. opmærksomheden er stortset alt sammen flyttet sig til P2P programmer som edonkey, kazaa som beskrevet.

Jeg har endnu ikke hørt nogen blive taget over torrent filer .... ikke at det sikkert er sket, men det viser vel bare hvor få tal der er tale om.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
12. april 2005 - 00:37 #23
lukketid ?
Avatar billede tdb Nybegynder
12. maj 2006 - 13:12 #24
nordic Torrent Site
thedanishbay.net