Avatar billede quite Nybegynder
10. april 2005 - 15:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mit dvd-drev opfører sig underligt!!

Hej med jer, eksperter.

Jeg er løbet ind i en af de underligste problemer jeg har haft med computere.

Jeg ville lige lave en kopi af en Dirch Passer DVD (hvilket er lovligt da det er min egen - men den er ridset og ville ikke ødelægge den) og bruger et program der hedder DVD-shrink til at rippe DVD'en. Dette fungerer fint og jeg har nu VOB-filer osv. klar til at brænde.

Herefter åbner jeg Nero og vil brænde, men nero finder ikke nogen DVD-brænder og vil brænde til image. Underligt, tænker jeg, og går ud i windows og tjekker - og pludselig står min DVD-brænder opført som et almindeligt CD-rom drev!!?

Da jeg tager den brændbare DVD ud igen, står der påny at der er tale om min brænder - en LITEON LDW-851s...

Denne brænder virkede perfekt før formation og udskiftning af bundkort og cpu. Er der nogen der har nogen bud på hvad i alverden jeg kan gøre ved dette?

Jeg har søgt efter drivere, men hjemmesiden siger at der er tale om en windows standard driver og den har jeg allerede.

Håber nogen har forslag til løsning af dette.

Quite
Avatar billede ru-jo Nybegynder
10. april 2005 - 17:13 #1
drop nero og download en demo af clonedvd! den plejer aldrig at lave vrøvl
Avatar billede quite Nybegynder
11. april 2005 - 18:17 #2
Men det er jo også selve windows der brokker sig!? I det øjeblik man putter en brændbar i drevet skriver windows at det er et tomt cd-rom drev!!?

Jeg finder det mærkeligt!!
Avatar billede ru-jo Nybegynder
11. april 2005 - 21:19 #3
Áhh! har sku da selv haft samme problem engang!

mener jeg gik en ind bios og satte drevet op igen...!

prøv det held og lykke...