Avatar billede ducks Nybegynder
10. april 2005 - 00:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Afinstaller programmer

Okay, det her er jo et ret simpelt spørgsmål, men jeg var af den overbevesning at man på Mac bare hiver filerne fra program mappen i papirkurven og sletter og så afinstallerer den selv programmet, men det ser ikke helt ud til at være rigtigt? Hvordan får jeg afinstalleret ordentligt så der ikke bliver nogle mapper og filer tilbage i diverse biblioteker. (Mac OS X 10.3 Panther)
Avatar billede egonspock Seniormester
10. april 2005 - 00:46 #1
Du finder de rigtige filer og fjerner dem ;-) Er der et bestemt program, du har problemer med, for normalt er det nok bare at smide programmet ud, selvom der så bliver nogle præferencefiler tilbage.
Avatar billede ducks Nybegynder
10. april 2005 - 00:55 #2
Men ligeså stille vil det tage mere og mere plads med alt det jeg ikke bruger :(
Avatar billede olebole Juniormester
10. april 2005 - 01:00 #3
<ole>

Præferencefiler er små bitte tekstfiler. Skal de blive et pladsproblem, skal du godt nok have travlt med installerne  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede egonspock Seniormester
10. april 2005 - 01:09 #4
Du har selvfølgelig en pointe, men det har olebole også. Hvis det går dig på, kan du gennemse mappen med præferencefiler og  måske også Cache-mappen og smide dem ud, du ikke bruger længere, men der skal smides rigtig mange ud før at det kan mærkes, selv på gamle maskiner. Hvis det går dig på, kan du prøve et program som
http://www.allume.com/mac/springcleaning/
Men pas på ikke at smide for meget ud!
Avatar billede ducks Nybegynder
12. april 2005 - 01:56 #5
Ok, det var vidst svar nok :)

Lader programmet ligge lidt hen, men det kan jo være at jeg får brug for det om 1/2 til 1 år når, hvis jeg vil ryde lidt op