Avatar billede motyl Nybegynder
09. april 2005 - 21:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl med xp

Hej eksperter

Jeg har et større problemmed mit XP styresystem. Win XP kan ikke indlæses hverken i normal eller fejlsikret tilstand. Ved at indsætte win xp cd-rommen i computeren med henblik på en reperation af styresystemet melder processen om ugyldig partition og ingen reperations muligheder er tilrådighed.

Ved almindelig opstart vises følgende tekst efter bios: "Windows starter ikke korrekt. Dette kan skyldes at der fornyeligt at sket en forandring i computerens hardware eller software..." og viser forskellige start op muligheder. Jeg har ikke sat anden hardware i computeren! Vælger jeg alligevel at starte i fejlsikret tilstand vises windows xp load-billede og lidt senere genstarter den af sig selv!?

Mit spørgsmål er så om jeg kan reperere partitionen/styresystemet på anden vis?...er der et program man kan benytte til dette formål? Er der noget andet jeg kan gøre?

Jeg håber at I kan hjælpe mig med dette Win XP problem :)
Avatar billede haverslev Novice
09. april 2005 - 22:15 #1
Hvis ikke du har installeret noget hardware/software eller lavet ændringer i systemet, så prøv først følgende.
Tryk på "DEL" eller "F2" under opstart, så kommer du i BIOS, her vælger du "load default settings" eller "load optimized setting" - save/gem.

enstart pc`en og tryk på F8 under opstart for at gå i fejlsikret.
Her vælger du "sidste kendte konfiguration, hvor systemet virkede"
Avatar billede nettedk1 Nybegynder
09. april 2005 - 23:44 #2
Hej... Boot på din winxp cd og start instalationen af winxp og så slet den partion som er itu og lav en ny partion og install win på ny. den eneste fejl er bare at du mister alt på drevet.
Avatar billede motyl Nybegynder
10. april 2005 - 00:13 #3
Hej haverslev og nettedk1.

Jeg har også prøvet at loade optimized settings i BIOS samt forsøgt at starte op i fejlsikret tilstand. Jeg vil gerne køre en ny installation, men det er meget vigtigt at mine dokumenter og mail ikke går tabt! Andre gode forslag efterlyses :)
Avatar billede gratis Nybegynder
10. april 2005 - 01:18 #4
her er et par repair installations guider
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
http://helgec.dk/xp-install.html nederst på siden under figur 20
og en engelsk site med billeder http://www.windowsreinstall.com/
Avatar billede haverslev Novice
10. april 2005 - 10:32 #5
nettedk1 >Lidt info: du kan da ikke smide et svar, med slet partiotionen og lave en ny installation ?

Spørgeren skriver jo gentagne gange. at han vil lave en reperation.
Når man skriver reperation, skal man som udgangs punkt prøve alt hvad der er af muligheder for at lave en rep. hvis det så ikke kan lykkedes, så hjælper man med at sikre at spørger får taget så meget backup som muligt, inden en nyinstall.