Avatar billede pcn Nybegynder
30. marts 2001 - 01:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kabel modem kapacitets beregning

Hvem kan fortælle mig om fejl i dette eller henvise til relevant kilde?
Kapacitet beregning Ishøj fælles antenne returveje EDB.
25 til 65 mhz afsat til returvej data.
100 mhz til 130 mhz afsat til download data
Der kan sendes max 38 mb/s på 8 mhz  = 1 tv kanal  38 MB = 38000 kb
Returvej kapacitet. 065-025=40  40/8=5,00  5,00x38 = 190 mb/s max til deling mellem alle tilsluttede
Download do …...... 130-100=30  30/8=3,75  3,75x38 = 142 mb/s max til deling mellem alle tilsluttede

Ved brug af 800 samtidige ud af 9000 husstande til Internet forbindelse er kapaciteten:
190 mb/s til deling mellem 800  giver 237 kb/s  til hver. I afsende data  190/800 = 237 kb/s
142 mb/s til deling mellem 800  giver 177 kb/s  til hver. I modtage data  142/800 = 177 kb/s
Ved 1600 brugere må en solo ADSL 256/256 være hurtigere eller hvad mener panelet
pcn
Avatar billede pcn Nybegynder
30. marts 2001 - 02:36 #1
En lille tilføjelse / årsag til spørgsmålet:
Ombygning til kabel TV med HF modem koster 5500 kr plus 300 pr. md. herefter. Hvis der kommer for mange på kabelnettet mener jeg ikke det kan betale sig. Hvis mit regnestykke er rigtigt, vil en WOL xdsl på 256/256 være billigere over en periode på 2 år og til den tid er xdsl nok blevet billigere men kapaciteten på HF modems ikke blevet større.
pcn
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. marts 2001 - 07:39 #2
Det kan overhovedet ikke betale sig at sende data over et kabel TV. Bredbåndsbolaget i Sverige har lagt Bredbånd ned i næsten hele landet, for en pris på 200 kr. om måneden pr. husstand. De er i øjeblikket ved at gøre det samme i Danmark, og kan dermed leverer flere megabit trakfik pr. husstand. Glem alt om WOL og alle de andre udbydere, og undersøg først den anden mulighed.

Link: http://www.bredbandsbolaget.dk/

/per
Avatar billede pcn Nybegynder
30. marts 2001 - 14:59 #3
Det er lige så meget beregningsmodellens rigtighed jeg efterlyser. Er bekendt med bredbandsbolaget og har forgæves søgt at råbe de kommunele \"eksperter\" op, men nej. Ingen fri internet opkobling her i Ishøj Kommune, man vil formodentlig \"beskytte\" borgerne mod \"det slemme internet\" med passende proxy, der så kan få et beregnet EDB nedbrud når det er passende for byens vise fædre.
pcn
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. marts 2001 - 15:55 #4
Du kan bare samle underskrifter ind, og dermed lægge pres på politikerne. For de har respekt for folkets mening, selvom vi kun har forenings demokrati i Danmark. Jeg kendte engang en der kaldte det for mindretallets diktatur.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. marts 2001 - 15:58 #5
Du kunne f.eks. anvende pyramide modellen til at indsamle underskrifterne, så går det virkelig stærkt. Pyramide modellen blev anvendt for nogle år siden af svindlere der plukkede uskyldige mennesker.

/per
Avatar billede pcn Nybegynder
30. marts 2001 - 19:56 #6
Jeg bliver bare så sur, når det ikke er muligt at råbe \"de kommunale eksperter op\". Det er da muligt de er gode nok men det skjuler de søreme godt.
pcn
Avatar billede pcn Nybegynder
02. april 2001 - 17:54 #7
Jeg lukker dette tilsyneladende mangel på lommeregnere og ekspert HF viden
pcn