Avatar billede jbl Nybegynder
09. april 2005 - 16:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opret ny post skal benytte værdi overført som form parameter

Jeg har en form hvor man kan oprette en ny post (helt alm). som standard vil talattributter få værdien '0' hvis de ikke er sat (eks. som her fordi de ikke er præsenteret i GUI).

Jeg åbner derimod formen fra en anden form, og overfører værdien for en bestemt attribut, her CompetenceID. Det virker også fint med at VISE poster hvor CompetenceID=X, men problemet er at når jeg så skal oprette en ny post, skal den nye post også have CompetenceID=x og IKKE '0' som forklaret ovenfor.

Jeg åbner formen med dette kode:

    stLinkCriteria = "[CompetenceID]=" & Me![ID]
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria, , , stOpenArgs

Hvordan kan jeg gøre som ønsket?
Avatar billede 2dbornot2db Nybegynder
09. april 2005 - 16:39 #1
Tilføj en linie, der midlertidigt sætter standardværdien for CompetenceID:

stLinkCriteria = "[CompetenceID]=" & Me![ID]
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria, , , stOpenArgs

Forms(stDocName).CompetenceID.DefaultValue = Me![ID]
Avatar billede 2dbornot2db Nybegynder
09. april 2005 - 16:42 #2
Alternativt kan du prøve med:

Form_NavnPåDenFormDuVilÅbne.CompetenceID.DefaultValue = Me![ID]
Avatar billede terry Ekspert
09. april 2005 - 18:26 #3
Try doing it another way. Carry the ID in the openargs parameter

stLinkCriteria = "[CompetenceID]=" & Me![ID]
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria, , , Me!ID

Then in the forms BEFORE INSERT

CompetenceID = Me.Openargs