Avatar billede happyhenrik Nybegynder
09. april 2005 - 16:21 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke sende mails

Sidder her med en SBS2003 server, hvor der er 2 brugerer med hver deres eksterne pop3 mailkonto. De får deres mail via pop3 connectoren og det kører fint nok.

Men efter at de er begyndt at bruge exchangeserveren istedetfor selv at hente mails ind i outlook express, er der lidt problemer med at sende mails eksternt.

Til nogen domæner kører det fint nok, til andre ikke. Nogen gange får man en fejlmail i Outlook med det samme man trykker send:
Organisationen, som meddelelsen blev sendt til, angiver, at e-mail-kontoen ikke findes der. Kontroller modtagerens e-mail-adresse, eller kontakt modtageren for at få den korrekte e-mail-adresse.
            <SERVER1.smallbusiness.local #5.1.1>

Andre gange ligger de bare i kø inde i Queues, hvor status er retry.

Nogen der har en idé om hvad det kan skyldes ?
Avatar billede medions Nybegynder
09. april 2005 - 16:23 #1
Bruger i TDC, for jeg har også problemer lige pt. med at sende mails gennem deres SMTP! (mail.tele.dk)

//>Rune
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
09. april 2005 - 16:24 #2
bruger virtual smtp server... ved ik om den kører gennem mail.tele.dk... men jeg vi bruger TDC, men har haft problemet siden i går, så jeg tvivler på at det er det ligger
Avatar billede mj-dnet Nybegynder
09. april 2005 - 16:53 #3
Du kan evt. gøre så du bruger TDC (smtp.mail.dk) som relay server. Dette kan gøres under System manager og det har før hjulpet mig når jeg havde problemer med sende.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
09. april 2005 - 20:05 #4
hmm... kan du uddybe hvordan man gør det ?
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
09. april 2005 - 22:30 #5
Virker umiddelbart som om den ikke vil sende til .dk emailadresser :) - .com virker fint
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2005 - 10:34 #6
Start Exchange System Manager.
Naviger til Servers >Din_Server >Protocols >SMTP >Default SMTP Virtuel Sever.
Højreklik >Properties.
Klik på Fanebladet, Delevery.
Klik på Knappen Advanced.
I feltet, Smart host, tast: smtp.mail.dk

:-)
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
10. april 2005 - 11:22 #7
mj-dnet og tpo - kan I ikke lige smide et svar - I vandt :)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2005 - 14:01 #8
:-)
Avatar billede mj-dnet Nybegynder
10. april 2005 - 15:46 #9
Godt med lidt hjælp fra tpo når nu jeg ikke kunne få tjekket op på det. :)
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
10. april 2005 - 15:54 #10
:)