Avatar billede nope Nybegynder
22. april 1999 - 00:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Request.Querystring

Man bruger Request.Querystring i en side som skal opfange ?id=1 men virker det også når man vil bruge noget tekst i stedet for et tal ? eks ?hvor=kbh
Avatar billede Dan Nim Seniormester
22. april 1999 - 21:31 #1
Ja. Det virker fint med bogstaver også :o)
Avatar billede nope Nybegynder
22. april 1999 - 22:21 #2
Hvor så ikke hos mig ?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 1999 - 00:42 #3
Hey, er der nogen af jer der ved hvordan man får en side til at skrive hvad der står i Request.Querystring'en?

jeg har oprettet et spørgsmål får dem der er interesseret i points (Hjælp til "default.asp?fejl=7&help)

//overload
mail: overload@get2net.dk
Avatar billede ebdrup Nybegynder
23. april 1999 - 01:19 #4
nope, det burde virke. hvis der står
?hvor=kbh i din URL
burde
<%= request.querystring("hvor") %>
give outputtet:
kbh

Hvis ikke, så må vi nok se den kode du bruger, for at finde fejlen.
MVH Allan Ebdrup.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
23. april 1999 - 08:48 #5
Hvis din 'hvor=kbh' kommer fra en FORM, men method er POST, vil det ikke virke!

Elleres, hvis du har problemmer med at få dataen ind, så brug bare <%=Request("hvor")%>
Avatar billede thomas Nybegynder
23. april 1999 - 09:22 #6
Gør følgende:

For Each X In Request.QueryString
Response.Write X & " : " & Request(X)
Next

Så ved du præcis, hvad der kommer med over. er "hvor" ikke med er der fejl i den side der laver url'en
Avatar billede nope Nybegynder
23. april 1999 - 17:38 #7
Okay jeg poster lige noget kode:

<% set conn = server.createobject("ADODB.connection")

conn.Open "DBQ=c:\iissamples\test1\links.mdb;DefaultDir=c:\iissamples\test1\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

SQL = "select * from links where hvor = " & Request.Querystring("hvor") & " order by dato desc"

set RS = conn.execute( SQL ) %>

I følge IE går det galt i den sidste linje.
Avatar billede jgc Nybegynder
24. april 1999 - 23:10 #8
Du skal indsætte enkelt-quotes omkring en WHERE-betingelse - altså

SQL = "select * from links where hvor='" & Request.Querystring("hvor") & "'  order by dato desc"

- Det har jeg også brugt lang tid på ;-/
Avatar billede jgc Nybegynder
24. april 1999 - 23:16 #9
Da det ikke overraskende er hulens svært at se enkelte og dobbelte anførselstegn oven i hinanden, får du den lige skåret ud i pap:

SQL = "SELECT * FROM links WHERE hvor='betingelse_i_enkelte_anf.tegn' ORDER BY dato DESC"
Så kan du selv sætte Request.querystring() ind i stedet for den faste tekst.

Avatar billede Dan Nim Seniormester
05. maj 1999 - 12:43 #10
Har du fået løst dit problem ?
Avatar billede flemming Nybegynder
06. maj 1999 - 14:11 #11
Ja,  det må da være på tide at få lukket den her ?
Avatar billede nope Nybegynder
07. maj 1999 - 11:29 #12
Jep