Avatar billede soenderhegn Nybegynder
09. april 2005 - 09:05 Der er 9 kommentarer

Mailserver RevilliC

Kan ikke får min mailserver til at starte med at modtage og sende.
Den skriver "Cannot initilise SMTP. Check no other programs using port 25.
Hvad kan der være galt
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2005 - 10:40 #1
Der er allerede et program som lytter på port 25, men hvad har det med en webserver at gøre ?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
09. april 2005 - 11:02 #2
Hvis du har installeret Windows' egen SMTP, kan du vælge bare at afinstallere denne. Eller stoppe/disable den under services.

screem>IIS er jo mere end blot en web server, den samler faktisk flere forskellige internet services under samme tag..
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2005 - 11:13 #3
Gammelhat, så du mener altså at det spørgsmål passer bedst i denne kategori ? (og ja jeg ved skam godt at IIS er mere end bare en webserver), men når der er en gruppe til mailservere, så er det smartere at spørge i denne. (der er en grupper der hedder programmer email andre, der for man bedre svar end i denne gruppe)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
09. april 2005 - 11:14 #4
Ja, men Windows' SMTP bliver jo installeret under IIS ..
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2005 - 11:25 #5
Ja som er installeret under Windows, skal spørgsmålet så ikke istedet for oprettes der ? (du får ikke ret i det her, når der er en gruppe omhandlende email andre, hvor de andre er email exchange osv.) så ER det en mere passende kategori.

soenderhegn luk dette spørgsmål og opret det under email andre af 2 grunde, 1. de folk som kender til email servere følger med i den anden gruppe, og kan derfor bedre hjælpe dig (eller der er ihvertfald større sandsynlighed for det) 2. er der en anden med tilsvarende problem finder han jo aldrig dit spørgsmål via en søgning (hvis han søger korrekt) ;)
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
10. april 2005 - 09:11 #6
Er lidt ny i denne del af IT jeg opretter igen under email.
Grunden til at jeg oprettede det her var at der lå flere spørgsmål om mailserver her.
Har forøvrigt afluset den ene fejl. SMTP var startet under ISS. Som ny i opsætningen af ISS var jeg ikke opmærksom på dette.
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2005 - 09:48 #7
Gør skam ikke noget, det var ment som en oplysning henvisning for din egen skyld (da du sikkert vil få mere hjælp der)
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 02:01 #8
kan man forvente noget feedback eller ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 03:09 #9
brug for mere hjælp ?