Avatar billede Jegvan Praktikant
08. april 2005 - 23:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ukendt filtype kan ikke åbnes i IE ftp

Hej med jer

Følgende spørgsmål var et tillægsspørgsmål her; http://www.eksperten.dk/spm/606883, men da jeg ikke fik nogen svar prøver jeg igen og håber dette er det rigtige sted.

Problemet opstod da jeg åbnede en noteblok fil, mens jeg havde  filer fra min webside åben i ftp i IE, så nu har alle php filerne et noteblok ikon og jeg kan ikke åben dem, hvordan ændre jeg filtypen tilbage til ukendt filikon, så jeg igen kan åbne dem i IE?

Når jeg klikke for at åbne spørger IE om jeg vil åbne denne fil, jeg har markeret at IE ikke skal spørge men bare åbne filen. Nu kommer der så en dialogboks frem som siger at filen ikke findes i den ..../temporary internet files/....... og om jeg vil åbne en ny. gør jeg det, kommer en tom notesblok side frem og klikker jeg nej, sker der ingenting, bortrset fra at boksen og noteblok lukker.

Håber virkelig nogen kan hjælpe, da jeg har brug for at kunne se indholdet i nogle php filer, fordi jeg er igang med at lave en webshop.

På forhånd tak

Jegvan
Avatar billede jara06 Nybegynder
09. april 2005 - 00:04 #1
forstår ikke helt spørgsmålet, men hvis du vil se indholdet (php mæssigt) af f.eks. www.example.net/side.php er det ikke muligt, da php er serverside.
Avatar billede Jegvan Praktikant
09. april 2005 - 00:19 #2
Jeg skal forsøge at forklarer tydligere;

Når jeg havde mine filer på min hjemmeside åben i ftp på IE, var ikonnet på alle php filerne ukendt fil-ikon og når jeg klikkede på en af php filerne åbnede et nyt vindue i IE og jeg kunne læse indholdet. Det kan jeg ikke længere, notesblok åbner som forklaret ovenover.

Gav det en tydligere mening?
Avatar billede jara06 Nybegynder
09. april 2005 - 00:32 #3
ja, åbn en mappe i explorer, gå til funktioner -> mappe indstillinger -> filtyper. der kan du nok finde en php extension (endelse) og slette/rette den. :)

et råd: find et "alm"/"ordentligt" ftp program istedet.
Avatar billede Jegvan Praktikant
09. april 2005 - 01:06 #4
Yep, jarao6, nu virker det igen, tak for det, marker lige et svar så får du point´ene! Hvilke gratis ftp program vil du anbefale?
Avatar billede jara06 Nybegynder
10. april 2005 - 00:59 #5
jeg bruger selv aceftp .. kan fås i en freeware udgave, og smartftp er også godt, men det koster en smule ..

og for at gøre det helt "perfekt", ville man nok lægge database og webserver ind på en lokal maskine og så udvikle på den, og så uploade til selve siden når man var nået et godt stykke hen ad vejen og havde testet alt..
Men det er noget helt andet :)