Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. april 2005 - 23:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Delning af INTERNET - 2 gange efter hinanden fejler - fidusen

En PC (XP Pro SP2) med trådløs netkort (Belkin) modtager signal fra en nabo (efter aftale!).

Det bliver formegentlig tildelt en IP i området 192.168.0.XXX - i min prøve opstilning 192.168.0.014 følge [ipconfig /all]. Ny IP for hver [ipconfig /renew] som forventet...

Samme PC skal så med kabel fordele til resten af huset via PC'ens normale On-Board Ethernet Netkort. Og en dum HUB.
Følger guiden i XP's "Delning af Internet forbindelse" for On-Board Netkortet, men efter at PC'en har tænkt sig om får jeg dette smidt i hovedet:

[Der opstod en fejl under aktivering af Delning af Internet forbindelse] og så nogle 'krusseduller'...

Jeg vil tro at der en eller anden form for konfligt da On-Board Netkortet også vil tildele IP området 192.168.0.XXX

Spørgsmålet går på hvad er trixet ?

Uden at skulle bruge 3. parts værktøjer/software ?

Mere ka' følge i løbet af Weekenden (når jeg lige har sovet på det...)
Avatar billede ikersen Nybegynder
08. april 2005 - 23:39 #1
Skumfiduser er løsningen!!! Fyld dit CD-drev med skumfiduser og du vil se INTERNET så det basker langt ned ad væggene!
Avatar billede plx Nybegynder
08. april 2005 - 23:41 #2
Kan du ikke få din nabo til at ændre subnettet til 192.168.1.0 i routeren?

Det tror jeg er nemmere, end at ændre det i Windows' internetdeling
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. april 2005 - 23:43 #3
Vil det påvirke de andre WLAN modtagere hos naboen ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. april 2005 - 23:51 #4
<ikersen> anmeldt - igen!!!
Avatar billede plx Nybegynder
09. april 2005 - 00:22 #5
Det vil påvirke alle som er koblet på, da de skal have nye adresser.

En anden måde at løse det på, kan være via almindelig routing (dvs ingen NAT). Sideløbende til naboens net, kan du f.eks. køre med 192.168.1.0.

I routeren skal der konfigureres en statisk route, så den ved at trafik til 192.168.1.0 skal sendes til din gateway (det trådløse netkort i din maskine).

IProuting skal aktiveres på din maskine:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;315236&Product=winxp
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. april 2005 - 10:13 #6
PS: Nu er det ikke hos mig selv men et familliemedlem som ikke er inde for den "brance" -
Det er ikke muligt at ændre "noget som helst" ved naboens opsætning; det er et slags firma som normalt ikke har noget computer at gøre og det er nok ikke "velkomment" at blande sig. Skal i det hele taget være glad for at få den mulighed - uofficielt...

<plx>: Definer venligst hvor jeg skal skrive hvad.
( http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;315236&Product=winxp er gennemført).
Har forestillet mig noget i den retning med at VORES side ruller med subnet 192.168.1.0 .
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. april 2005 - 08:52 #7
DONE...

Nu viste det sig at pågældende sted IKKE bruger en IP i området 192.168.0.XXX - så standard metoden virkede med det samme.

Så nu har de ægte 2MBit på tre stk. putter i huset; de har hidtid bruge et 28.8 MODEM (!) på den ene putter. Pæn forskel!!!
Så der skulle lige lidt ServicePack(2) og andet værktøj på; så blev nettet da afprøvet...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. april 2005 - 08:53 #8
POINT ???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. april 2005 - 13:31 #9
POINT[2] ???

(Ellers lukker jeg selv)