Avatar billede casemodding Nybegynder
08. april 2005 - 21:18 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

hvilken CPU køler er bedst ?

hej...

hvilken cpu køler er bedst til en amd 3800+ socket 939........
har hørt lidt om zalman skulle være gode med hvad siger i ????

den skal ikke fylde for meget og så skal den ikke larme så meget og så skal den koste UNDER 300 kr....
Avatar billede kardinalen Novice
09. april 2005 - 01:57 #1
Du får ikke noget meget bedre end Arctic Cooling http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126293 og så er prisen rimelig og støjen næsten kun teoretisk, bruger den selv, og er rigtig glad for den.
Avatar billede miss-g Seniormester
09. april 2005 - 02:26 #2
Hvad jeg kan forstå så kommer det an på hvilken cpu man har. Min kæreste har Intel og har fået anbefalet Zalman, jeg selv har en AMD Athlon og har fået anbefalet en Thermaltake.

Om det er rigtigt anbefalet vil jeg lade ´eksperterne´ om, da det ikke er mit stærke område. Ville bare lige nævne det. Læser med - kan være jeg bliver klogere *S*
Avatar billede kardinalen Novice
09. april 2005 - 02:32 #3
Det kommer an på hvilken "socket" processoren bruger Intel P4 bruger typisk 478 eller 775, i det her tilfælde skulle det passe til socket 939, som er AMD.
Arctic Cooling kan fås til de fleste sockets.
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 09:28 #4
Alt kommer an på hvad du har plads til på bundkortet

I dag cremen hyper6, xp120 og zalman 7000 eller 7700

Men det er nogle store kølere, og ikke sikkert du kan have dem på bundkortet

Hyper6
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91060

Test
http://www.tweakup.dk/article/367/dk/

Denne skal have blæsere monteret!

Zalman
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104948

Test
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/10/15/3197776

Xp120
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135084

Test
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=433

Denne skal have blæsere monteret!
Avatar billede casemodding Nybegynder
09. april 2005 - 09:31 #5
jeg læste i en test at en igloo7200 skulle være ret god...
den er grim og den ligner ikke rigtig noget men den var effektiv skrev de....

i testen lagde de meget vægt på om køleren var tung for hvis man flyttede pc'en og køleren var ret tung kunne den ødelægge cpu'en...
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 09:53 #6
Vægten er VIGTIG at være opmærksom på!

Dunk og megen flytten med maskiner, er ikke anbefalet, når du bruger disse tunge drenge!
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 09:55 #7
Hvorfor smider du selv et svar opretter??
Avatar billede kardinalen Novice
10. april 2005 - 02:07 #8
Jamen det er da flot at du selv lige smider et svar og scorer dine egen point, det motiverer virkelig til at hjælpe dig en anden gang.
Avatar billede wickedd Juniormester
10. april 2005 - 02:10 #9
Go' stil der .......
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 09:02 #10
Kom med en forklaring om hvorfor du tager point selv iden der ryger en anmeldelse afsted for det svineri!!
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 10:35 #11
Godt så...du er anmeldt!
Avatar billede terminator Nybegynder
10. april 2005 - 12:16 #12
Mon ikke det bare er en fejl fra casemodding's side...? Man har da lov at håbe.
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 13:31 #13
Ikke første gang det er sket, hvis du tjekker hans konto
Avatar billede casemodding Nybegynder
10. april 2005 - 17:02 #14
som jeg skrev i mit anede spørgsmål har jeg fundet ud af hvilken køler jeg skulle have... jeg fandt et blad fra alt om data hvor de anbefalte en igloo7200 fra glacialtech som jeg allerede har købt.... ja i må undskylde det men se selv dette spørgsmål.... hvis jeg var så nærig med point ville jeg havde bedt om de 30 point...

http://www.eksperten.dk/spm/608049?Esession=008275c3b7e2ff0256ce95bbbfb05553
Avatar billede kardinalen Novice
10. april 2005 - 18:01 #15
Hvis du selv ville finde ud af det, så skulle du lade være med at ulejlige os andre med dine spørgsmål, hvis alle gjorde som du, så tror jeg nu at jeg ville være færdig med at komme her på sitet for at hjælpe folk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2005 - 20:06 #16
I sådan et tilfælde vil jeg sige man beder om svar og accepterer de svar der kommer. Det er næsten kotume her på E.
Avatar billede kardinalen Novice
10. april 2005 - 20:11 #17
Og det er faktisk ikke pointene, men princippet i det.
Avatar billede huset Praktikant
11. april 2005 - 16:30 #18
Han er blacklistet fra min side