Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
08. april 2005 - 20:59 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Grafikkort vil i anbefale

Jeg står i den situation at mit grafikkort et Radeon 9800 xt er futtet af godt og grundigt... sååå er det lidt at jeg gerne ville høre hvilke kort i kunne anbefale.. mine system specs er:
p4 3ghz
1024 ram
asus bundkort kan ikke huske hvilken men meget ny kan jeg fortælle...

kortet skal bruges til spil og skulle gerne kunne holde godt kørende et år..
mit budget er på 3500 kr kom med et forslag.... forresten har jeg en forkærlighed for radeon

på forhånd mange tak
Avatar billede casemodding Nybegynder
08. april 2005 - 21:55 #2
jeg kan KUN anbefale et geforce 6800 gt.....
det er det bedste kort til dato og det koster lige der omkring de 3500 kan fås til 3200 de rigtige steder....

se evt en test her:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/10/02/4311143

de to kort 6800 gt og x800pe ligger meget tæt op ad hinanden så jeg vil sige det er smag og behag...

for os ÆGTE gamere ved vi jo at nvidia lige har lavet en ny teknologi der tillader dig at bruge to grafikkort på SAMME tid..... teknikken hedder sli og grafikken er FULKOMMEN USTYRLIG..... det kræver dog et SLI mobo hvilke du ikke har men ville bare lige vise at sådan som det ligger nu fører Nvidia markedet indenfor grafikkort ......

der var også en masse SLI på CeBit messen her for lidt siden.....
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 09:32 #3
c-holst >> hvorfor skal han tage X800??

//freehelp
Avatar billede c-holst Novice
09. april 2005 - 10:19 #4
burde nok have skrevet noget som

du skal vælge minimum noget x800 eller derover
Avatar billede c-holst Novice
09. april 2005 - 10:21 #5
"forresten har jeg en forkærlighed for radeon"
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 10:24 #6
du skal vælge minimum noget x800 eller derover >> hvorfor skal han tage X800, og hvad mener du med noget derover??
Avatar billede c-holst Novice
09. april 2005 - 12:27 #7
noget med x800 xt eller x850.
hvad vil du anbefale?
kan du huske hvad betegnelsen XL dækker over. bedre eller ringere en en "ren" X800
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 12:45 #8
Den eneste forskel på X800 XL og storebroren X850 XT er clockhastigheden, hvor X800 XL er clocket lavere end X850 XT.

Brugeren vil gerne have et kort det kan køre i et år...det kan alle kort da :D

Søger man noget fremtidssikret, kan mjan godt glemme det. i dag går udviklingen irriterende hurtigt, og kort efter man har handlet top kortet, sker der noget nyt!

Det man skal gøre, er at finde ud af sine krav, og handle ud fra dette. Det nytter ikke noget heletiden at skifte, selvom det er fristende.

Selvfølgelig vil 800 kortene kunne opfynde folks krav, men det lød bare som om disse var de bedste.

Personligt har jeg 6800GT og har aldrig haft så godt et kort. Er meget meget tilfreds, og kortet kan fåes til ca. 3000kr

efter min mening, er kort over 3500kr waste, da man ikke på nogenmåde kan mærke en forskel.
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 12:51 #9
Dertil kommer andre løsninger hvis det er PCI Express osv
Avatar billede c-holst Novice
09. april 2005 - 13:48 #10
normalt, ville jeg nok have forsøgt noget alla 6600gt, som med sikkerhed kan holde den maskine godt kørende et år frem, men da spørgeren lagde ud med et budget på maks 3500, syntes jeg det var lidt i underkanten. 6600 gt starter vist omkring 1500
Skal man have noget der for alvor slår et 6600 gt i tests, skal man nok også op på den gode side af 2500.

lad os høre lidt fra spørgeren
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 13:52 #11
hvor ser du de test?
Avatar billede c-holst Novice
09. april 2005 - 14:41 #12
http://www.digit-life.com/articles2/video/asus-3.html
tror jeg vil bruge lidt tid på den side fremover
Avatar billede che0ps Nybegynder
09. april 2005 - 21:23 #13
casemodding-> han burde nok kunne få et omkring 3000kr hvis han vælge Leadtek og de har også en mega god køler..
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 09:06 #14
Enig!
Avatar billede huset Praktikant
15. april 2005 - 11:53 #15
kunne det tænkes du kunne finde tid til at oplyse os om sagens gang, eller få lukket dette spørgsmål!
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 18:29 #16
Kunne det tænkes du gad bruge lidt tid på at få lukket her eller givet os den feedback du burde efter at have fået support!?
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2005 - 16:04 #17
Kunne man forestille sig du ville smide lidt feedback til de folk de har givet dig support, eller måske få spørgsmålet lukket?
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:36 #18
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!