Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
29. marts 2001 - 23:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lortet gider ik\' installere Win 2000

Jaeh - hva\' ka\' jeg sige?  - I\'m screwed... Jeg kan ikke installere Win 2000! :|

Den skriver nok med at den ikke kunne udføre \"Windows-Boot-Indlæsning\" og at mit drev ikke er formateret korrekt. Jeg HAR formaret mit drev efter en partation via ranish partition manager, tror jeg nok det hedder...

Nogen der har prøvet noget lignende eller ved hvordan dette kan løses?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2001 - 23:20 #1
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. marts 2001 - 23:20 #2
Fdisk dit skrev til 32 bit ..... kør derefter installationen fra dos ... winnt .... og installer så bare ... husk at formater ...
Avatar billede handmade Nybegynder
29. marts 2001 - 23:34 #3
Start med en windows bootdisk. Ved a: skrives fdisk/mbr og derefter sys c:
Prøv så at boote maskinen til c:
Hvis den kører, kan du installere windows 2000
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. marts 2001 - 06:53 #4
Du kan jo også under installationen af Windows 2000 slette og oprette den partition, som du vil installere på. Så lader du Windows 2000 selv formatere drevet - så kan det da ikke være helt forkert!
Avatar billede zeth Nybegynder
30. marts 2001 - 14:54 #5
Altså ... jeg har formaret mit drev, og oprettet en fat 32 partation. Men når jeg går ind i winnt.exe giver den mig ikke rigtig \"noget valg\". Den si\'r bare : \"Dit drev er ikke formateret korrekt, tryk enter for afslutte\"..

Ik\' de vilde muligheder...
Avatar billede zeth Nybegynder
30. marts 2001 - 14:55 #6
Eh - det er mig \"razmuzdk\", har bare lige lånt Zeth\'s com..
Avatar billede handmade Nybegynder
30. marts 2001 - 15:34 #7
Iflg. det du skriver, har du lidt rod i rækkefølgen på de ting du gør.
Først skal du partitionere med fdisk. Derefter skal maskinen genstartes og de(t) oprettede drev skal formateres. Hvis du i fdisk har sagt ja til understøttelse af store drev, bliver drevet automatisk fat32
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
30. marts 2001 - 17:16 #8
hm - jeg har lavet en primary partation i fdisk ... men når jeg skriver format c: skriver den bare \"invalig media type reading\" .... ? - jeg har genstartet...
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. marts 2001 - 17:18 #9
Prøv lige at lade BIOS auto detecte den disk igen .. det lyder da lidt mærkeligt!
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
30. marts 2001 - 20:56 #10
Hm- det virker stadig nada... jeg har hørt noget med at man sku\' bruge nogle \"windows boot discs\" eller s\'nå\'d .........?
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. marts 2001 - 22:10 #11
Windows bootdisks? Det er kun hvis du ikke kan boote på CD-ROM - af en eller anden årsag.
Avatar billede zeth Nybegynder
31. marts 2001 - 01:08 #12
Lav en bootdisc via det program som er på Win2K på CD\'en ;-)
Avatar billede plindberg Nybegynder
11. april 2001 - 13:56 #13
Jeg har oplevet ikke at kunne installere Windows2000 fordi min harddisk kørte på ATA100 controlleren, men det virkede fint på ATA66. Hvis du bruger ATA100, kunne du eventuelt prøve at skifte..
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
14. maj 2001 - 12:12 #14
Aah - har selv fundet ud af det ...

Der ligger en mappe der hedder makeboot/ hvori man kan oprette start disketter! :)