Avatar billede davidhs Nybegynder
08. april 2005 - 18:16 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Grafikken hakker.

Kære alle eksperten.

Jeg skriver på vejne af en ven, som har problemer med sin grafik, når han spiller hans formel 1 spil. Hans pc har følgende data. AMD 2100+ Processor (1733Mhz) 256MB PC2700 DDR Ram. Hans grafikkort er Geforce TI 4200 med 128 MB ram. Han kører windows XP home. Spørgsmålet er så om han skal have et nyt grafikkort eller om han skal have flere ram i selve pc'en. Eller er det måske begge dele man taler om der skal opgraderes.

MVH David.
Avatar billede icemadsen Nybegynder
09. april 2005 - 11:22 #1
Jeg tror det er rammene der skal opgraderes, hvis du vil opgradere noget... Har selv et ti4200 og det har ikke hakket i noget formel1 spil jeg har spillet.

Men det kan jo også have noget med selve opsætningen i spillet at gøre! hvis han kører 1280*1024 med max details, kunne jeg godt forestille mig at det hakkede...
Avatar billede davidhs Nybegynder
10. april 2005 - 11:24 #2
Han har fortalt mig at han har fået sat 512 DDR 3200 ram i nu, han fik så af vide at de ville kører som 2700. Men hans spil hakker stadigvæk. Han kører 800 x 600 og så er noget af grafikken sat ned i hans spil. Slå han dette til hakker det endnu mere. Hvis han skal på en nyt grafikkort hvilke kort er så at anbefale.

MVH David.
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 11:30 #3
Hm sidder der nu både PC3100 og PC3700 i hans maskine?

Tjek evt for skidt med en onlinescanner http://www.pandasoftware.com/products/activescan/com/activescan_principal.htm

Eller tjek med dette
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

Har han installeret chipset drivers?

Installeret servicepack 1 eller 2?
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 11:43 #4
PC3700 i hans maskine? =PC2700 :D
Avatar billede davidhs Nybegynder
10. april 2005 - 11:43 #5
Nej der sidder 256 MB 2700 og 512 MB 3200.

Jeg har opdateret hans driver til grafikkortet for nogle dage siden og det hjalp ikke på problemet. Han har installeret SP1 men ikke SP2. Han har virus program så det skulle være i orden.
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 11:48 #6
Så er det de sløve PC2700 der trækker garanteret, men ikke nok til det burde hakke!

Har du prøvet de ting jeg skriver. Det er ligemeget OM har HAr virus program. Scan online, og installere spybot og scan med det
Avatar billede davidhs Nybegynder
10. april 2005 - 11:58 #7
Ok. Det prøver vi at gøre.
Avatar billede icemadsen Nybegynder
11. april 2005 - 09:45 #8
har du prøvet at tage en 3dmark03 benchmark af kortet? for hvis du har og det giver mindre end 1400, så vil jeg dømme kortet som defekt...

hvis din ven vil købe et nyt så anbefaler jeg et leadtek 6600gt til omkring 1500 kr... det er det bedste grafikkort i middelklassen i dag...
Avatar billede davidhs Nybegynder
11. april 2005 - 15:32 #9
Hvad er en 3dmark03 benchmark? Er det en test man skal lave? Hvordan laver man den test.

David.
Avatar billede huset Praktikant
11. april 2005 - 16:28 #10
Avatar billede huset Praktikant
15. april 2005 - 11:53 #11
kunne det tænkes du kunne finde tid til at oplyse os om sagens gang, eller få lukket dette spørgsmål!
Avatar billede davidhs Nybegynder
15. april 2005 - 14:54 #12
Han har købt et 6600 GT og installeret i hans computer. Det har hjulpet lidt, men det er stadigvæk ikke i orden. Hans computer er også blevet testet for virus og andet lort, der var heller ikke noget at finde. Jeg har hentet 3dmark03 programmet ned men ved overhovedet ikke hvordan det skal bruges. Så det har vi set bort fra end til videre. Han har så selv fundet nogle ting på nettet, på spillets hjemmeside som han skal teste af. Må nok konstatere at det ikke er så let at løse sådan et problem. Men jeg vil dele point ud på I to som har hjulpet os. Lyder det ikke pair. Send mig et svar og de bliver delt ud.

Tak for hjælpen og med venlig hilsen.

David.
Avatar billede huset Praktikant
15. april 2005 - 16:36 #13
svar
Avatar billede icemadsen Nybegynder
16. april 2005 - 14:59 #14
svar
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2005 - 15:01 #15
Så er der lukke tid :D