Avatar billede mulemule Nybegynder
08. april 2005 - 14:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Form.Show kaldt fra en TCP/IP Socket,

Jeg prøver at vise en form - efter at programmet har fået besked om det fra en server, via en socket.

Men når jeg viser formen kommer den bare frem som sådan en hvis ramme der er "not responding".

Er der nogen der har en ide til hvorfra problemet kan stamme ?
Avatar billede lemon Nybegynder
08. april 2005 - 14:31 #1
Hvis du ikke har andre forms åbne og du bare kalder form.Show(), bliver formen (så vidt jeg husker) bare vist, men ikke kørt. Så alle events, inkl. tegning af indholdet m.v. bliver aldrig kaldt.
Hvis du bruger System.Windows.Forms.Application.Run(myForm); i stedet for form.Show() skulle det virke. Ulempen er så at den funktion du kalder Application.Run fra, ikke kører videre før end din form er lukket igen.
Avatar billede lifo Nybegynder
08. april 2005 - 15:03 #2
tror nok det kommer af at du kander den fra en anden tråd
har selv haft samme problem

kan løses med at bruge Invoke

et lille eksempel

public delegate void StringDelegate(string text);

public void stringMetode(string text)
{
  if(InvokeRequired)
  {
    StringDelegate del = new StringDelegate(stringMetode);
    Invoke(del,new object[]{text});
    return;
  }
//så her kan du kalde den nye form

  MinForm mf = new MinForm(text);
  mf.Show();
}
Avatar billede mulemule Nybegynder
13. april 2005 - 18:53 #3
Tak lifo, . Det er super, jeg har bare yderlige fundet ud af at da mit system kører via en Application Context, jeg selv har lavet er det ikke så enkelt. Der er ikke nogen form, man kan kalde invoke på. Men jeg undersøger det nærmere, gode råd er stadig velkomne.
Avatar billede mulemule Nybegynder
17. april 2005 - 18:37 #4
Jeg opretter et nye mere præcist spørsmål
Avatar billede mulemule Nybegynder
17. april 2005 - 18:37 #5
Svar
Avatar billede mulemule Nybegynder
17. april 2005 - 18:37 #6
Men du kan bare komme med et svar, så får du point det er jo rigtigt det du skriver.
Avatar billede lifo Nybegynder
18. april 2005 - 11:11 #7
tja måske er det rigtigt men det hjalp ikke