Avatar billede kkc Nybegynder
08. april 2005 - 08:25 Der er 6 kommentarer

subtotaler med angivelse af xtra

Jeg har en liste over en række salgsdata som jeg ugentlig kører en subtotal på, hvor jeg ved hjælp af subtotal funktionen 'Antal' finder frem til hvor mange besøg der har været til en given kunde.
Når jeg bruger 'niveau'-knapperne (1,2,3) for at se en oversigt ville jeg gerne f.eks.have angivet sælgernavn og/eller kundenavn ud for den enkelte subtotal linje.
Jeg har en mulighed for at køre en subtotal igen uden at fjerne de gamle data - men det giver mig endnu en linje.

Har i derude et input jeg kunne bruge ?
Avatar billede kkc Nybegynder
08. april 2005 - 08:31 #1
For at uddybe ovenstående med et eksempel:

sælger  kunde    besøgsdato
Hans    Reno      16-7-04
Hans    Reno      23-7-04
Hans    Reno      8-8-04

Efter subtotal ser listen således ud

sælger  kunde    besøgsdato
        Antal        3

Ønsket udseende:

sælger  kunde    besøgsdato
Hans    Reno      Antal    3

Listen er naturligvis sorteret i sælgernavn og derefter kunde navn inden jeg kører subtotal
Avatar billede famblach Nybegynder
08. april 2005 - 18:21 #2
Kan du ikke bruge =TÆL(c:c) du skal sætte denne formel i den celle du vil have antallet og derefter taste det område der skal tælles, bare et lille nemt forslag, håber det virker.
Avatar billede famblach Nybegynder
08. april 2005 - 19:03 #3
Ups, se lige bort fra min kommentar, haved ikke læst det ordentligt, undskyld ;-)
Avatar billede tobler Nybegynder
11. april 2005 - 09:26 #4
Jeg fik engang lavet en lignede løsning, prøv at se her: http://www.eksperten.dk/spm/364038
Avatar billede kkc Nybegynder
11. april 2005 - 19:47 #5
Takker. Jeg prøver lige at se nærmere på løsninger
Avatar billede anb Nybegynder
12. april 2005 - 13:32 #6
Prøv at lave en pivottabel. Jeg har lavet en lignende løsning for nyligt, hvor en række projekter skulle tælles sammen og man stadig skulle kunne se projekttitlen.

Fremgangsmåde:

Marker data,
Vælg Pivottabel og pivotdiagram i data-menuen
klik udfør
træk "sælger" og "kunde" hen til "Slip rækkefelter her"
træk "besøgsdato" hen til "slip dataelementer her"
tryk på højre musetast på fx "hans total" i tabellen og vælg "skjul"
tryk på et af tallene i selve tabellen og vælg "feltindstillinger" og vælg "antal"