Avatar billede pkpedersen Nybegynder
07. april 2005 - 23:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Musikdatabase i Ms Excel 2003

Hej.

Kan man lave en musikdatabase i Excel.

Jeg tænker her på følgende:

Jeg har er felt hvor jeg har indtastet nogle danse, hvor jeg gerne vil lave en slags popup-boks som fortæller hvilken musik som kan bruges til den følgende dans.

Og hvilken cd eller minidisk musikken er på.
Avatar billede sjap Praktikant
08. april 2005 - 11:28 #1
Det kan man sikkert godt. Det kræver selvfølgelig at du indlæser alle disse oplysninger for hver musiknummer, og at du så også indlæser hvilke CD'er numrene findes på. Indlæsningen kan gøres relativt enkel (men bliver omfattende, for du skal jo indlæse mange oplysninger). Det kringlede bliver at få lavet dine søgninger.

Til denne type opgaver vil jeg da klart anbefale Access i stedet.
Avatar billede sjap Praktikant
10. april 2005 - 14:53 #2
Microsoft har lavet en Access database til musik. Prøv at se på den:

http://office.microsoft.com/en-us/templates/TC010186291033.aspx?CategoryID=CT063459361033
Avatar billede mgraae1 Nybegynder
25. maj 2005 - 19:48 #3
Som sjap skriver, er der ingen tvivl om at den bedste løsning er en database i MSACCESS. Brug en skabelon, og tilpas derefter databasen til dine behov.
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
25. juli 2005 - 02:56 #4
Att: Sjap

Lave lige et lille svar, sådu kan få point
Avatar billede sjap Praktikant
25. juli 2005 - 19:15 #5
OK :0)