Avatar billede wolfguard Nybegynder
07. april 2005 - 21:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Værktøj til planlæggelse og design af værelse?

Hej,

Jeg er ved at lave mit værelse om, og så tænkte jeg på, om ikke der fandtes et program, der kunne erstatte millimeterpapiret, blyanten, linealen, viskelæderet og lommeregneren, til at designe mit værelse?

Nu har jeg dog lavet en udførlig optegnelse af mit værelse, og hvordan jeg gerne vil have det til at se ud. Men det ville være rart, hvis jeg ligesom på en eller anden måde, kunne bevæge mig rundt i det nye værelse, sådan rent 3D-mæssigt. Og det skal selvfølgelig være således, at man kan skabe genstande i værelset, som bord, seng og alt det der, bare ved at indskrive målene, så programmet bare genererede en ganske simpel 2D/3D model, som man kunne placere på værelset, som man havde lyst til.

Stødte så ind på et program, der svarede rimelig godt til mine krav, nemlig Ikea’s kontorplanlægningsværktøj: http://www.ikea.com/ms/da_DK/rooms_ideas/office/download.html

Men det har den svaghed, at man ikke selv kan skabe sine møbler, f.eks. hvis man kunne tænke sig et 150 cm × 80 cm bord. Det er dog ikke muligt, fordi det skal være et produkt som Ikea sælger - og Ikea sælger ikke 150 cm × 80 cm borde. Og da det er et kontorplanlægningsværktøj, kan man heller ikke implantere en seng i værelset.

Så jeg er altså på udkig efter noget bedre, men har dog ikke rigtig fundet noget endnu.

Så er det jeg spørger: kender I til et gratis program, som opfylder mine krav?

Hvis I kan jeg hjælpe mig her, ville jeg være enorm taknemmelig :)
Avatar billede espersen Novice
07. april 2005 - 21:42 #1
se her : http://www.eksperten.dk/spm/604123

Roomarranger er god
Avatar billede wolfguard Nybegynder
08. april 2005 - 11:46 #2
Jeg takker, bukker og nejer for hjælpen :)
Det der Room Arranger er sgu godt!
Jeg takker endnu engang :D
Avatar billede espersen Novice
08. april 2005 - 13:46 #3
let var så lidt - ja, den er temmelig nem at arbejde med ;o)