Avatar billede m0nk3y Nybegynder
07. april 2005 - 18:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lidt hjælp til argumenter.

Hvordan bruger jeg alle argumenter efter mit filnavn (arge), altså så den ikke splitter efter mellemrum, men så hvis jeg f.eks. skriver "filnavn.exe c:\programmer\muh muh\baeh.exe",
så tager den hele det der står bagved filnavnet. Jeg kunne selvfølgelig lave en for løkke som køre indtil arge.lenght har nået sit maximum. Men er der ikke en lettere mulighed?

Hilsen Kristian Iversen.
Avatar billede lifo Nybegynder
07. april 2005 - 18:34 #1
om du har mellemrum i så skal du nok skrive
filnavn.exe "c:\programmer\muh muh\baeh.exe"
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
07. april 2005 - 19:59 #2
Er der ikke andre måder at gøre det på? Så jeg bare tager alle argumenter efter filnavnet?
Avatar billede burningice Nybegynder
07. april 2005 - 23:53 #3
dine argumenter vil altid ligge i string[] args-arrayet, der splitter på mellemrum

som lifo siger, så skal et argument der har mellemrum i sig, skrives i "", for at det skal opfattes som et, og ikke to argumenter
Avatar billede venne Nybegynder
08. april 2005 - 08:54 #4
Hvis du vil have alle argumenter i én streng kan du jo bruge:

  String.Join(" ", args)
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
10. april 2005 - 12:28 #5
Okay, jeg tjekker det lige engang, så vender jeg tilbage til spørgsmålet. Ok?
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
20. april 2005 - 17:19 #6
Fik det til at virke, tak for hjælpen. Smid lige et svar så får du point!

- Hilsen Kristian Iversen
Avatar billede burningice Nybegynder
20. april 2005 - 18:18 #7
mig eller venne eller lifo ? :)
Avatar billede lifo Nybegynder
20. april 2005 - 21:51 #8
jeg er ikke så meget til point så bare giv dem til de andre
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
22. april 2005 - 18:56 #9
lifo: okay.
cyberfessor: hvis venne også vil have nogle, så må han lige smide et svar her inden længe. Ellers så får du dem bare.