Avatar billede tjaz Nybegynder
29. marts 2001 - 20:51 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Tjen hurtige point!

Hvad synes i om dette?
Kan det bruges som firmawebsite eller er det for suspekt?
Skal der laves nogle ændringer eller er det \"sejt\" som det er.

Her er URL\'en
http://www.tc-design.dk/design.gif
Avatar billede spike. Nybegynder
29. marts 2001 - 20:53 #1
Hvis du lavede menuen \"rigtig\" kunne det være fedt og nyskabende. Gør også skriften lidt større, den er lidt svær at læse.
SPike.
Avatar billede netsrac Praktikant
29. marts 2001 - 20:53 #2
Jeg synes det ser kanon ud. Menuen ser dog lidt tom ud.
Avatar billede spike. Nybegynder
29. marts 2001 - 20:54 #3
Dooh der var jeg lidt for hurtig. Glem det med menuen....
Avatar billede spike. Nybegynder
29. marts 2001 - 20:54 #4
Hva med en lysere baggrund?
Avatar billede spike. Nybegynder
29. marts 2001 - 20:55 #5
Er der noget mere specifikt der skal kommenteres?
Avatar billede brandy Nybegynder
29. marts 2001 - 20:55 #6
Måske lidt for ensformig i farverne, MEN den er faktisk flot!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. marts 2001 - 20:55 #7
Designet er en smule suspekt ja...det gør nu ikke så meget... set ud fra en helhed så skiller det sig ud, og det er jo altid godt... men hvad der virkelig ikke er sååå fedt er dit logo, der mest af alt ligner et \"f\"... det er ikke til at se, at der står tc, hvilket jeg går ud fra der gør...

overall rating: 9@13
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. marts 2001 - 20:57 #8
den nye side er i hvert fald en del federe, end den du har på dit site i øjeblikket.. få skiftet så hurtigt som muligt!
Avatar billede spike. Nybegynder
29. marts 2001 - 20:58 #9
>>Thomasledet; Du har helt ret med hensyn til designet, men den er nyskabende, så jeg mener ikke det gør noget. Men er det ikke lidt meget at give 9? Han skal jo have kritik så han kan lave noget om.
Jeg ville give den 7-8@13
Bare min mening.
Spike.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
29. marts 2001 - 21:02 #10
Lidt for kedeligt farvevalg. Det er jo\' for pokker et designfirma. Og som thomasledet siger så ligner logoet et \"f\".
Selve sidens opbygning er god og overskuelig.
8@13.
Avatar billede tjaz Nybegynder
29. marts 2001 - 21:05 #11
Hej alle sammen... jeg synes det er noget fede kommentare, som i kommer med, men der er lige en ting til som jeg glemte at skrive på.... hvad synes der skal ændres hvis der er noget som skal ændres?
Thomasledet > Nu er det jo ikke fordi et logo behøver at ligne noget specifikt fx navnet på firmaet...
Spike > Når du kun giver den 7-8 må du jo have nogle forslag til hvordan det kan blive bedere så den kan få evt. 10 :)

TjaZ
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. marts 2001 - 21:06 #12
tjaz:> Hurra for folk fra med NAA. kabelinternet! (ved du også har det da din brugergruppe er under mine netværkssteder!)
Avatar billede prodic Mester
29. marts 2001 - 21:06 #13
Menuen virker meget tom - alt for meget spildplads.

Bundbaren virker ikke særlig \"handy\", grundet den store afstand imellem de forskellige punkter.
Desuden går skyggen ud over selve kanterne forneden på baren. Ikke særligt heldigt.
Vil du lave de billeder klikbare, for det kommer til at virke \"sjovt\" med sådan en stor kasse bare for et link. Den store kasse opstår hvis du skal bruge skyggen.

Selve hovedsiden virker meget bred i det, det har desværre den effekt at teksten virker meget laang at læse. Og dermed orker man næsten ikke læse den igennem, da den kommer til at virke længere end den rent faktisk er.

Selve effekten udenom boksene virker OK, men der mangler altså lidt liv på siden. Den er meget dyster pga sit farvevalg, de grå toner virker negativt på selve siden. Og det kan vel ikke være formålet.

karakter->7@13
Måske mere hvis man kunne se nogle eksempler på undersider og få lov at klikke på noget, evt. teste det i en større opløsning for at teste den der.
Avatar billede tjaz Nybegynder
29. marts 2001 - 21:09 #14
prodic > Jeg er endnu kun kommet til at den ligger i PhotoShop, så derfor er det ikke muligt at klikke på noget :) endnu....
Avatar billede spike. Nybegynder
29. marts 2001 - 21:14 #15
Jeg synes at menuen er for tom. Man ligger ikke rigtig mærke til den. Prøv en anden skriftfarve/størrelse.
Prøv måske en baggrund med et billed på i stedet.
Logoet oppe til venstre kunne måske  gøres større og mere tydeligt så man husker adressen.
Måske har jeg lydt meget kritisk, men jeg synes det er en meget flot side. Jeg er kun kritisk fordi du vil have ideer og forslag til ændringer. Hvis jeg bare sagde din side var til 11@13 kunne du jo ikke bruge det til noget...
Spike.
Avatar billede souledout Nybegynder
30. marts 2001 - 03:54 #16
I burde gøre mere ud af knapperne i menuen. Der er lidt \"dødt\".

Hvis i gerne vil give indtryk af at I er et friskt og dynamisk firma, synes jeg at i burde putte nogle flere farver på jeres site, i stedet for de grå nuancer. Ikke sådan skrigende, men nogle røde eller blå baggrunde (evt. rødlige eller blålige billeder!, se thevoice.dk) som i har tonet ned netop så meget at de ikke fortyrrer læsningen af teksten, men alligevel kan ses...
I kunne evt. lave  menuen rød og så starte \"scenen\" i en rødlig nuance fra venstre og så glide over i grå mod højre...

Desuden synes jeg ikke logoet passer rigtig ind i designet. Det ligner noget fra en ridderfilm, hvorimod siden er lidt mere stilfuldt og \"futuristisk\" designet.

Håber I kan bruge det til noget...

/SouledOut

Avatar billede Gnefner Novice
30. marts 2001 - 09:53 #17
Jeg synes faktisk at det er en meget flot side, jeg kan godt lide de lidt grå og mørke farver...godt
Synes også at designet er godt
Kan også godt lide dit logo....flot lavet
Jeg synes ikke du skal ændre på noget specielt, nu ved jeg jo ikke hvordan den er at finde rundt i brugervanlighed mm. da det bare er et screenshot men hva\' fan´ den ser flot ud...;=)
Avatar billede zenex Nybegynder
30. marts 2001 - 11:51 #18
Fin side, men måske skulle man unlade dropshodow effekten i bund-menuen ag lægge den på menuen i stedet!
ZeneX
Avatar billede jakoba Nybegynder
31. marts 2001 - 00:35 #19
Beklager.
Det der logo oppe i hjørnet er alt for gotisk til resten af sidens rene linier.
Jeg vil anbefale enten et andet logo \"i Stilen\" eller også en mere krummelyret udformning af resten af siden (og logoet ca 50% større, det har ikke godt at at blive set småt).

mvh JakobA
Avatar billede predict Nybegynder
31. marts 2001 - 20:18 #20
D r sq da for grineren, at et \"firma\" som har \"specialiseret\" sig i at designe websider til mindre firmaer, spørger en flok nørder til råds om designet til deres egen side??

Hvad så når i får jeres første kunde, skal i så have hjælp igen???
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2001 - 08:34 #21
Ligner lidt en Warez side..ikke??

Jeg ville ikke smide nogle penge ind på kontoen, nok nærmere en fyreseddel..
Avatar billede gitte06 Nybegynder
03. april 2001 - 14:38 #22
Synes din side er meget harmonisk. Dog synes jeg du bør overveje nogle lidt lysere nuancer til din baggrund, således at teksten bliver nemmere at læse... Det kan også virke lidt dunkelt. Men ellers synes jeg du har lavet det godt.
Avatar billede tjaz Nybegynder
03. april 2001 - 14:44 #23
predict >> Jeg kunne godt tænke mig at vide... er det forbudt at høre om andres mening? og så lige en ting til... når man får en kunde spørger man ikke en flok \"nørder\" om hvad de synes om designet men kunderne (det er måske ikke kunden som skal synes det er et flot website, men nørderne, eller hvad?! ... hvor langt synes du selv du tænker?
Men hvis vi ikke skulle spørge en flok \"nørder\" - hvilket du betegner dig selv som siden du har læs mit indslag - til råds om designet hvem skulle vi så spørge? ingen? (det ville sikkert også blive et godt website så?) ... jeg kan forstå at du har været inde og læse på vores gamle site .. og som du kan se er det ikke for godt ... og hvorfor? fordi vi ikke spurgte om andres mening.... så det gør vi nu....)
Hvis du ikke selv synes at det er en syg kommentar at komme med kunne jeg godt tænke mig at du kommer med en forklaring på HVORFOR du synes det er FORKERT - hvilket du jo synes det er - at spørge andre folk om deres mening?
Avatar billede gitte06 Nybegynder
03. april 2001 - 14:50 #24
tjaz> Du har fat i noget af det rigtige her. Var også selv af den opfattelse at dette site var et sted, hvor \"eksperter\" kunne give gode råd og vejledning, og hvor man netop også via \"eksperter\" kunne få hjælp, hvis man har behov for det...
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 14:51 #25
Jeg mener principielt ikke der er noget galt i at spørge om design og lign. men der er bare så mange herinde der laver finten med:

Jeg skal bruge et design! 150 point!

Jeg skal bruge et chat script! 50 point!

Jeg skal bruge et community script! 100 point!

Osv osv

Og i sidste ende ligner det lort. Jeg synes det er OK at i spørger, men vær klar på den rene sanhed, oki? :-)
Avatar billede gitte06 Nybegynder
03. april 2001 - 14:56 #26
el barto>>> Godt ord igen... kan godt følge din pointe, men derfor behøver vi jo ikke \"overfalde\" hinanden. Det er meningen vi skal hjælpe hinanden... :-)
Avatar billede tjaz Nybegynder
03. april 2001 - 15:03 #27
el barto >> Jeg kunne godt tænke mig en forklaring på....

Jeg citere:

Jeg ville ikke smide nogle penge ind på kontoen, nok nærmere en fyreseddel..

TjaZ
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 19:53 #28
Jamen et simpelt svar på dit spørgsmål tjaz, hvis jeg havde ansat jer ved en fejl, og opdagede hvordan jeres side så ud...

Det er fint at være driftig, men siden ligner mere noget \"Marilyn Manson meets Cyruz the viruz\" end et seriøst webbureau.

Men jeg kan jo have den forkerte ide...
Avatar billede souledout Nybegynder
08. april 2001 - 16:45 #29
Hvorfor fanden afviser du alle dem der tør komme med noget konstruktiv kritik, og accepterer den eneste der skriver en gang røvslikkeri som vi alle kunne have smidt i hovedet på dig?

Det er da for latterligt.... med mindre \"gitte06\" er din egen lille kreation? For det hun skriver/foreslår er faktisk.... æhh........ INGENTING!

/SouledOut
Avatar billede tjaz Nybegynder
08. april 2001 - 17:52 #30
gitte06 er ikke min egen lille kreation..., men hvis jeg ville have mine point så kunne jeg jo bare oprette et svar i mit eget navn!