Avatar billede jesperblom Nybegynder
07. april 2005 - 16:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konfigurering af GPO

Hejsa

Sidder lige og rodder med noget GPO opsætning"
Jeg har en OU hvor der ligger 3 under_OU. I de 3 OU findes der både Desktops og laptops. Kunne godt tænke mig at lave en GP, som konfigurer Wireless for de laptops jeg vælger! Er det ikke muligt at lave en 4 OU og så konfigurere de Wireless GP, jeg vil, og så oprette en gruppe "Wireless" i den OU. Derefter gøre de PC´er som skal have den GP medlem af min Wireless gruppe?
Eller hvordan organiserer man dette bedst?
Avatar billede holmus Nybegynder
07. april 2005 - 16:55 #1
Jo, umiddelbart ville jeg vælge en sådan løsning! ;-)

/holmus
Avatar billede jesperblom Nybegynder
07. april 2005 - 18:31 #2
Jo... Ville være lettest! Og det er nu også det jeg har prøvet... Men det virker bare ikke..
Avatar billede jesperblom Nybegynder
07. april 2005 - 21:26 #3
Det virker altså ikke! Hvis jeg laver en computerpolicy under feks en OU jeg kalder "Wireless" og så opretter en gruppe i Wireless, der hedder Wireless! Så tager jeg Laptop01 som ligger under OU "Service" og går den medlem af gruppen Wireless.. Altså ikke ligger den under OU wireless, men lader den bliver i uo "Service". Burde den så ikke både få GP fra Wireless og Service eller?
Praktisk virker det ikke pt.. Må flytte laptop01 rent fysisk over under "Wireless" få at det til at fungere.
Avatar billede arnholst Nybegynder
07. april 2005 - 23:10 #4
Det er sådan en GPO skal virke, den bliver "appliet" på en OU, domæne eller på et site.
gruppemedlemskaber giver ikke noget her.
Så du skal lave en OU struktur sådan at den opfylder dine behov, selvfølgelig også afhængig af hvad du vil opnå med dine GPO'er.
man kunne f.eks. lave en OU struktur hvor din "top" OU hedder Computere, og under den 2 nye OU'er en for laptops og en for stationære.
Så kunne du på toppen lave en policy for - lad os sige - internet explorer settings fordi de er de samme over det hele, og så kunne du på din laptops OU lave en Wireless policy. Dine laptops vil stadigvæk få IE settings fordi den nedarver fra toppen.
Avatar billede holmus Nybegynder
07. april 2005 - 23:42 #5
Ja, det er vigtigt at bemærke, at GPO'er IKKE bliver appliet til en gruppe som ligger i en bestemt OU. Du kan ved hjælp af GPMC (Group Policy Management Console) også tildele rettigheder på en bestemt GPO...
I dette tilfælde, kunne du i princippet sætte en Global GPO, og så lave rettighedsstyring på denne, så det kun var din WLAN Laptop gruppe som fik den tilføjet.. men ingen andre eks. ville kunne få den tilføjet.... . hvis du forstår hvad jeg mener?!? :-)
Avatar billede jesperblom Nybegynder
08. april 2005 - 19:11 #6
Hmmm.. Ok.. Også det jeg tænkte!
Har lige lavet det hele om med OU osv. Den fungerer fint.