Avatar billede jm_wolf Nybegynder
07. april 2005 - 16:43 Der er 10 kommentarer

Rettigheder i Excel

Det jeg søger er følgende:

I mit ark skal gruppe B være i stand til at oprette nye data i felterne, men de skal ikke være stand til at redigere/slette i oprettede felter senere hen.

Gruppe A derimod skal være i stand til at redigere i data felter eller at flytte/oprette nye.

Er det noget der er muligt i Excel ??
Avatar billede martin_moth Mester
07. april 2005 - 17:42 #1
Hvad/hvem er "Gruppe A" og "Gruppe B"
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
08. april 2005 - 12:29 #2
Gruppe B er nogle mennesker, der opretter nogle sager.
Gruppe A kan kaldes admin, der evt. retter i sagerne.

Gruppe B må kun oprette nye sager eller have læserettigheder til gemte sager.
Gruppe A har både læse og skriverettigheder til samtlige sager.
Avatar billede martin_moth Mester
09. april 2005 - 14:12 #3
Så beskyt din workbook med et password, som kun gruppe A kender
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
13. april 2005 - 09:55 #4
Holder ikke... Den anden gruppe skal stadig kunne oprette elementer...
Avatar billede martin_moth Mester
13. april 2005 - 11:11 #5
Så der er bestemte felter i dit ark, der skal være låst for bestemte burgere?
Tvivler på at det er muligt, men er med på en lytter
Avatar billede mgraae1 Nybegynder
23. maj 2005 - 12:04 #6
Må jeg anbefale MSACCESS
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
24. maj 2005 - 22:57 #7
Og hvad er det for noget. Har ikke hørt om det før?
Er det noget man kan hente/læse om?
Avatar billede martin_moth Mester
25. maj 2005 - 06:19 #8
Har du aldrig hørt om Microsoft Access?

Det er en database - nok en af verdens mest kendte :o)
Avatar billede mgraae1 Nybegynder
25. maj 2005 - 18:59 #9
ACCESS er en del af MSOFFICE PRO, og er designet til at håndtere store mængder af data, samt administrere brugerettigheder. Det sidst nævnte kunne være til stor fordel for netop dit behov i denne opgave. Det kræver dog at du sætter dig ind i funktionerne, men til gengæld er mulighederne mange. du må vurdere om det vil være "overkill" at bruge tid på det.
Så vidt jeg ved er det muligt at lave brugerdefineret adgang til et EXCEL-ark via VISUAL BASIC, men det er vist temmeligt "langhåret".
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
13. juni 2005 - 14:11 #10
Problemet er blot at det ikke er mig der skal benytte det, men nogen med en lavere edb indsigt.

Er der andre der evt. har nogle andre brugbare forslag, der kører lidt mere i stilen KISS (Keep It Simple Stupid) :o)