I mit ark skal gruppe B være i stand til at oprette nye data i felterne, men de skal ikke være stand til at redigere/slette i oprettede felter senere hen.
Gruppe A derimod skal være i stand til at redigere i data felter eller at flytte/oprette nye.
ACCESS er en del af MSOFFICE PRO, og er designet til at håndtere store mængder af data, samt administrere brugerettigheder. Det sidst nævnte kunne være til stor fordel for netop dit behov i denne opgave. Det kræver dog at du sætter dig ind i funktionerne, men til gengæld er mulighederne mange. du må vurdere om det vil være "overkill" at bruge tid på det. Så vidt jeg ved er det muligt at lave brugerdefineret adgang til et EXCEL-ark via VISUAL BASIC, men det er vist temmeligt "langhåret".
Problemet er blot at det ikke er mig der skal benytte det, men nogen med en lavere edb indsigt.
Er der andre der evt. har nogle andre brugbare forslag, der kører lidt mere i stilen KISS (Keep It Simple Stupid) :o)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.