Avatar billede runekeldsen Nybegynder
07. april 2005 - 15:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kalde en asp side en enkelt gang

Er der en måde hvor på jeg kan kalde en side en enkelt gang.
jeg anvender javascript
location.href = "side.asp" og side.asp laver så noget og kommer tilbage til javascript siden.

Jeg skal finde en måde hvorpå jeg kan sikre at location.href kun bliver kaldt en gang. Hvordan gør man dette pænest?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
07. april 2005 - 15:11 #1
Brug sessions..
Hvis der ikke findes en session, køres dit location.href
Og den skal så smide en session..
Avatar billede roenving Novice
07. april 2005 - 15:31 #2
-- eller du kan lægge noget ind i urlen, som testes før en evt. redirect til side.asp ...

-- og der er også muligheden for at skrive en cookie !-)
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
07. april 2005 - 16:38 #3
Nu kan det godt være jeg spørger dumt men kan man godt anvende sessions i javascript?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
07. april 2005 - 18:00 #4
stik noed kode, hvor du vil bruge det, så skal jeg nok lige sætte session ind
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
07. april 2005 - 19:03 #5
hvis du bare gider lave et tænkt eksempel hvor en session sættes og hentes igen. Det skal bruges på en .htm side med javascript. Jeg var bare sikker på at det skulle være en .asp side før man kunne anvende session?
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
11. april 2005 - 14:40 #6
Kan man anvende sessions på en side med extension .htm???
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
12. april 2005 - 22:24 #7
Nej.. endelsen skal være asp
Avatar billede roenving Novice
13. april 2005 - 17:20 #8
Også IIS kan vel indstilles til at sende htm-filer til asp-serveren ?-)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
28. april 2006 - 10:54 #9
Lukke?