Avatar billede xenor Nybegynder
07. april 2005 - 14:55 Der er 4 kommentarer

Notat indeholder Std.værdi med linieskift vist som firkanter

Notat-felt indeholder en tekst (med linieskift) som standardværdi.
Jeg har ønske om, at brugeren selv skal kunne tilføje/rette i mit tekst foreslag via en formular. Problemet er, at linieskift bliver vist i formularen som firkanter i stedet for linieskift.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede terry Ekspert
07. april 2005 - 19:36 #1
where are you entering the data, maybe from another program other than Access? The "firkant" you see is the Cr/LF (or what ever) that is being entered in the other program. So you need to find the value of this and then convert it to VBCrLf
Avatar billede xenor Nybegynder
07. april 2005 - 22:28 #2
I min tabel har jeg et notatfelt. I dette felt har jeg via den indbyggede guide,indtastet en standardværdi. I guidens indtastningsbox har jeg indtastet en tekst på mange linier med linieskift. Jeg har forsøgt at indtaste linieskift [enter], eller [ctrl+enter] eller [alt+enter] eller [shift+enter], det gør ingen forskel.Når jeg opretter en ny post i tabellen, bliver linieskiftene vist som firkant-symboler.
Hvis jeg retter i de viste tekster via en formular, kan jeg godt benytte og gemme linieskift.
Hjælper denne forklaring - alt foregår altså direkte i Access.
Avatar billede xenor Nybegynder
08. april 2005 - 12:16 #3
Jeg er klar over, at firkanterne er Cr/Lf.Linieskiftene skal jo være der.
Hvordan finder jeg værdien for firkanten/linieskiftet og hvordan konverterer jeg dem til faktiske linieskift når de vises i min formular?
Er der nogen der har en forslag, evt. noget kode.
Avatar billede terry Ekspert
08. april 2005 - 14:45 #4
There is a default value in table design and also in the fields property on the form.
Try using the table design property NOT the one on the form