Avatar billede thoko Nybegynder
07. april 2005 - 14:18 Der er 1 kommentar

JMail - SMTP

Jeg har netop installeret JMail på min egen server.
1. Skal der installeres andet software for at den fungerer (anvender XP Pro) eller skal jeg gøre noget i XP?

2. Hvad skal jeg anføre som 'JMail.ServerAddress' (principperne derfor)? Er det korrekt med 'mail.mitdomæne.dk:25'

Jeg har ingen forudgående kendskab til mailsystemer.
Avatar billede random69 Nybegynder
15. april 2005 - 12:46 #1
Hejsa
Jmail er et com objekt der normalt bliver placeret på en server. XPpro er ikke server software, og det er der du render ind i et problem.
En server har normalt en SMTP server som man kan sende mails fra (Feks. Windows 2000 server har et lille SMTP program).
For at få jmail til at køre på XP (theori har aldrig prøvet det) skal du
1. finde en simpel SMTP server du kan installere på computeren
2. Sørge for at din NAT table i din router tillader traffik på port 25
3. Sørge for at du har et domæne på en DNS server der peger på din server
Men som sagt.. har aldrig prøvet det med XP pro, da programmet ikke rigtigt er bygget til at være en webserver