Avatar billede anders_t_nielsen Nybegynder
07. april 2005 - 09:48 Der er 4 kommentarer

hvad skal jeg købe af grafikkort

Hej alle.
Jeg skal ud at købe mig et nyt grafikkort. Jeg skal bruge et der understøtter PCI express x16.

Skal bruges til spil engang imellem.
Jeg har været glad for ATI 9600 pro som jeg havde i min gamle maskine. Har kigget på et Sapphire RADEON X600 PRO 256 MB DDR SDRAM. Er det et godt kort??? Eller er det noget jeg skal være opmærksom på. Har hørt at de har dårlige kølere som går i stykker efter kort tid.
Vil max bruge 1500 kr.

Glæder mig til at høre om jeres erfaringer.
Avatar billede glennda Nybegynder
07. april 2005 - 10:42 #1
Jeg syntes du skulle kigge på de nye nvidia 6600GT kort de har næsten samme ydelse som de store nvidia 6800 i skærmstørelser op til 1048/768.
Avatar billede glennda Nybegynder
07. april 2005 - 10:43 #2
her er et link http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11573
Jeg ved faktisk ikke om jeg må linke herinde.
Avatar billede glennda Nybegynder
07. april 2005 - 10:48 #3
og hvis du har et sli bundkort kan du jo altid købe et til en dag du får lyst til at sparke numse ...med næsten 90% bedre ydelse
Avatar billede icemadsen Nybegynder
09. april 2005 - 11:46 #4
ligesom Glennda, så vil jeg foreslå 6600gt, men jeg vil fremhæve at Leadtek og gigabytes skulle yde lidt bedre end de andre, samt at, leadtek'en i hvert fald, er meget lydløs.. så hvis du vil have en go gfx og samtidig et lydløst gfx, så ville jeg vælge leadteks geforce 6600gt pci-ekspress...