Avatar billede Slettet bruger
06. april 2005 - 20:55 Der er 8 kommentarer

svdvd (dvd version af svcd -super video cd-)

Goddag

Jeg har en del afsnit af nogle serier jeg har optaget via mit tv-tuner kort i min comp.

Dem ville jeg meget gerne have så mange så mulig af ned på en dvd som mpeg2 (uden at konvertere til dvd format).. ellers kan der max være 2 afsnit.

I NeoVision kan man lave dette.. bare som en cd.. som kan afspilles på sin DVD-afspiller. i mpeg-2 format.

Men.. den vil ikke lave svdvd (Super video dvd) :S

Nogen ide til det ? :D

Jeg er lige nu igang med at teste følgende:

At vælge svcd og brænde på en dvd.. selvom der står at der ikke er nok plads under setup - vil den måske brænde indtil der ik er nok på cd'en.

mvh

Philipp
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2005 - 21:30 #1
Mpeg2 er DVD format *G* en SVCD er samme format som en DVD er, der er et eller andet du blander sammen *S*
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
06. april 2005 - 21:55 #2
Det jeg kan forstå på dig, er at du vil lave dine mpeg2 til SVCD og så brænde ud på en DVD-skive? Det kan du sagtens. Men hvis f.eks du vil have menuer, må du lave din opløsning, så den bliver kompatible med DVD. SVCD kører med en opløsning på 480x512.  Hvis du kører med en opløsning på 352x512 vil den blive kompatibel med dvd. Og du kan sagtens også køre den over på en CD. Du kan have op til 50 minutter i rimelig kvalitet på en CD. Hvis du laver dine svcd'er i den opløsning, vil nero sikkert brokke sig når du skal brænde dem, men så slår du bare standard fra.
Iøvrigt kan jeg fortælle dig, at jeg uden problemer kan overføre 4 timer over på en DVD i en rimelig kvalitet i DVD-opløsningen 720x512. Men som sagt så kan du også her køre ned i 352x576.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2005 - 22:39 #3
Lucky-Luke

Det nederste du skriver.. er det noget du laver via SVCD i nero?

Tak for jeres inputs begge 2.

Er kommet videre :)

- Philipp
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
06. april 2005 - 22:53 #4
Jeg konverterer ikke i Nero. Jeg bruger CCE - Cinema Craft Encoder, men du kan også bruge tmpgenc.
Jeg bruger en opskrift, der ligner meget denne:
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=18
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
06. april 2005 - 22:53 #5
Men jeg brænder den i Nero. :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2005 - 12:03 #6
Hehe ok :)

Hvad hvis det nu er .avi filer? Altså ikke taget fra en dvd som i dit eksempel

Er det stadig muligt at brænde dem som en SVDVD - Så man kan få mange afsnit ned på 1 DVD(altså uden at lave dem om til dvdformat) .. men stadig have en menu på "dvd'en" ?

- Philipp
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2005 - 12:04 #7
Skal de konverteres til mpeg-2 først eller?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2005 - 12:07 #8
Screem brille.. problemet er bare så.. hvordan får jeg så afsnit á 350mb el. til at blive ved med at være 350mb el. - så der stadig kan være mange på en dvd og de stadig kan afspilles?

- Philipp