Avatar billede nyhpp Nybegynder
06. april 2005 - 20:02 Der er 13 kommentarer

Check af filsystem når jeg starter win xp

Når jeg starter computeren, starter en check af filsystemet.
Jeg har 10sekunder til at aktivere en tast, så det springes over.

Er der nogen steder at jeg kan deaktivere det?

Håber at nogen har et svar!
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2005 - 20:06 #1
Du skal ikke deaktivere det, da det er en sikkerheds funktion idet der kan være fejl i en fil som Windows skal bruge.

Du kan dog køre denne fra start - kør: chkdsk c: /f
Nu spørger den om du vil køre den næste gang windows startes, dette svarer du ja til. HUSK så et du nu ikke skal annullere denne kontrol.

(Kører du fat32??)
Avatar billede dusted Nybegynder
06. april 2005 - 20:07 #2
Det er fordi du kører fat32, konverter til ntfs.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2005 - 20:10 #3
dusted> han kan stadig på den meddelelse - dog bare ikke så tit.
P.s. du lægger det som halvt svar... HVAD skal han gøre for at konvertere?
Avatar billede dusted Nybegynder
06. april 2005 - 20:19 #4
Der er jo 1000 måder at konvertere på...
den mest simple er at partitionere disken og oprette ntfs partitioner..
install programmet til xp/2000 kan slætte de gamle partitioner og derefter oprette nye partitioner som så formateres som ntfs..

Ellers burde partition magic kunne klare sagen..

Aner forresten ikke hvordan det der svar kommentar ting virker..
Avatar billede nyhpp Nybegynder
06. april 2005 - 20:21 #5
Jeg kører ikke fat32 men NTFS!
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2005 - 20:23 #6
dusted> sikke en besværlig metode :D - denne er den nemmeste: convert C: /FS:NTFS

nyhpp> Jeg går ud fra du har afprøvet mit forslag nu?
Avatar billede dusted Nybegynder
06. april 2005 - 20:25 #7
hvorfor skrev du så ikke det hvis du vidste det ? :)
men gutten kører altså ntfs..
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2005 - 20:26 #8
dusted> det var ikke mig der kom med en halv løsning ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2005 - 20:31 #9
Avatar billede dusted Nybegynder
06. april 2005 - 20:47 #10
well, jeg sagde der var 1000 måder at gøre det på, jeg beskrev to.. jeg sagde ingen steder at nogen af dem var perfekte, men de er begge simple, og jeg kendte ikke convert tool. men problemet er ikke løst alligevel nu :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2005 - 20:51 #11
dusted> det ved vi jo ikke før han afårøver mit tip ;)
Avatar billede dusted Nybegynder
06. april 2005 - 20:55 #12
Det er korrekt.
Avatar billede hcma Novice
06. april 2005 - 21:38 #13
;o)