Avatar billede drejs Nybegynder
06. april 2005 - 13:55 Der er 2 kommentarer

Problemer med hastigheden på min netforbindelse

De sidste par dage har jeg haft et problem med hastigheden på min netforbindelse. Jeg har abonnement hos min lokale antenneforening, og der er ikke problemer med deres udstyr.
I perioder tager det meget lang tid at hente websider (ca. samme hastighed som da jeg havde et gammelt telefonmodem). Jeg spiller også World of Warcraft, og der kan problemet også vise sig ved at min latency til serveren stiger fra ca. 50 ms til 5000 ms i løbet af 5 minutter. Er der nogen der har et forslag til, hvad dette kan skyldes?
Jeg har prøvet at 'ipconfig /release' i dos-prompten og derefter genstarte router og computer, det løste problemet midlertidigt en enkelt gang, men i løbet af kort tid var situationen den samme igen. Jeg har også været inde og teste min DL-hastighed på http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp, og her blev resultatet 'Den gennemsnitlige hastighed er udregnet til 2264 Kilobit per sekund over 5 målinger.'
Håber der er nogen der kan give mig en forklaring på problemet... :)
Avatar billede kenp Novice
06. april 2005 - 20:22 #1
hvis det er hos den lokale antenneforening, så kan det være at i ALLE deler den samme forbindelse, og hvis der er nogle som downloader storefiler så kan det være det som æder din forbindelse i perioder.
Avatar billede scardk Nybegynder
07. april 2005 - 01:54 #2
Det kan også være din router der "staller" hvis du har flere samtidige sessioner end den kan klare. Det problem havde jeg på min 10mbit linie, den hastighed var routeren ikke gearet til :o)