Avatar billede imadchabab Nybegynder
05. april 2005 - 20:36 Der er 8 kommentarer

Program til Dos

Jeg skal til at flytte mange filer fra en drev til et andet drev i Kommandopromt. Da min windows er nede pga. virus...

Hvilken programmer kan man bruge så det bliver lettere at flytte mapperne mm.

Er er der ikke noget der hedder NC?? eller noget lignende? eller hvis i har nogen bedre ideer?
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2005 - 20:44 #1
enten med komandoen xcopy eller move, NC er nok ikke så nem at finde længere.
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. april 2005 - 20:59 #2
Norton Commander kan fås på http://winnc.net/en/?page=25

Alternativt kan oprette mapper på det medie, som du ønsker at overføre dine filer til:

MD B:\MineFiler

Derefter kopierer du filerne

COPY C:\MinMappe\*.* B:\MineFiler

- eller flytter dem (skift kommandoen copy ud med move):

MOVE C:\MinMappe\*.* B:\MineFiler
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. april 2005 - 21:00 #3
Eller bruger xcopy, som foreslået
Avatar billede imadchabab Nybegynder
05. april 2005 - 21:29 #4
Tak for jeres hjælp.

Når jeg er inde i kommandopromt og vil ind i mappen Documents and setting skriver jeg som det står med mellemrum  dvs. "cd documents and setting". men så får jeg beskeden om at mappen ikke findes.

jeg har prøvet meget uden at kunne gå ind i mappen . kan nogen hjælpe?
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2005 - 21:35 #5
det skyldes at dos kun understøtter op til 8 cifre, skriv dir, så kan du se hvad navnet i dos er (og hver opmærksom på at hvis du kopierer filer med længere navne end 8 karakter, så vil de bagefter have det korte navn.)

Har du forsøgt at reparere din windows installation ? (eller bare at starte den op i fejlsikret tilstand)
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. juli 2005 - 20:06 #6
Du skal skrive

cd document~

Du kan se hvad mappen hedder med en DIR /p, og indtil DOS v7.0 understøttes kun visning af op til 8 karakterer, ikke 8 cifre :)

Booter du op på en DOS-disk? Og kunne du ikke bruge Norton Commander?
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. juli 2005 - 20:07 #7
cd documen~

ikke

cd document~

- vil jeg skyde på.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 12:22 #8
Kunne man måske forvente noget feedback ?