Avatar billede damski Nybegynder
05. april 2005 - 19:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Engelsk stavekontrol i word

Hej, jeg har en dansk stavekontrol på mit xp office word.

Kan man hente den engelske et sted på nettet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. april 2005 - 19:40 #1
Nej, men normalt får du engelsk stavekontro ved at rette sproget til engelsk.  Fungtioner - sprog - angiv sprog - US engelsk

Skal du have anden sprogunderstøttelse end dansk og engelsk skal du købe Microsoft Proofing tools til ca. 1.000,- kr
Avatar billede damski Nybegynder
05. april 2005 - 19:50 #2
ok, ja mærkeligt nok har jeg ikke engelsk stavekontrol, kan ikke vælge den under angiv sprog. så ja det kan godt være jeg må ud og købe Microsoft Proofing tools til ca. 1.000,- kr
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. april 2005 - 19:57 #3
Der er også en mulighed for at du ikke har installeret den da du installerede word. jeg kan faktisk ikke huske om man har mulighed for at fravælge engelsk sprogunderstøttelse
Avatar billede hcma Novice
05. april 2005 - 20:32 #4
der er dansk, engelsk og tysk stavekontrol som standard i WordXP
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. april 2005 - 20:46 #5
<catbody>: Så vidt jeg husker - hvis man vælger STANDARD instalation af MS Office [ENTER-ENTER-ENTER-...] så kommer tysk ikke med og visse elementer i engelsk heller ikke med. Hvis brugeren skal bruge noget derfra spørges om original instalations CD'en igen...
Der ka' selvfølge også FRAVÆLGE helt under instalationen (for at 'spare' plads' ?)

Derfor bruger jeg altid specialinstalation af Office og TILVÆLGER alle elementer i dansk/egelsk/tysk stavekontrol (+alle grafik filtre og lidt mere...)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. april 2005 - 22:23 #6
Jeg har lige for 'sjov' prøvet en STANDARD install af Office 2003 DK:

[Korrekturredskaber]:
  Engelsk:
    Orddelning (kommer IKKE med)
    Søg efter alle ordformer (kommer IKKE med)
  Dansk:
    (Alle elementer kommer med)
  Tysk:
    (Ingen elementer kommer med)

Skal forståes på den måde at "[Instaleres første gang det bruges]" ... altså hvis du skal bruge noget Tysk stavekontrol undervejs i et Office dokument vil den spørge efter install kilden (CD'en)...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. april 2005 - 21:08 #7
Status ???