Avatar billede hebsbebs1 Nybegynder
05. april 2005 - 16:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Holdbarheden på DVD +R og -R - opløses de efter nogle år ?

Jeg har hørt så meget snak om, at nogle medier opløses efter nogle år og kan ikke læses. Jeg laver ofte backup af mine dvdfilm og bruger altid Verbatim medier, men jeg kan få nogle billigere Datamart/Princo. Men kan jeg være sikker på at de holder i mange år ? Taler vi 3-4 år eller er det 20-30 år de gerne skulle holde, sådanne medier. Jeg ved at Verbatim lover op i mod 100 års holdbarhed.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
05. april 2005 - 16:54 #1
Det er jo svært at svare på præcist, da mediet jo ikke har eksisteret så længe :-)
Men jeg bruger den samme løsning som dig, holder mig til Verbatim.
Men de "kloge" siger, at "guld"-skiverne skulle være holdbar op til 100 år, og så vidt jeg har kunnet spore, er de svære at få fat på. Dog har jeg læst, at emtec - det gamle Basf - snart kommer på markedet med guldskiver.
Prøv evt at læse denne her fra recordere.dk. De går meget op i netop dette.

http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=11
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
05. april 2005 - 16:58 #2
Princo har jeg kun dårlig erfaring med. For det første skal man være heldig, hvis man kan brænde på dem, og for det andet så virker de ikke efter et halvt år. Så kan det godt være, at de er billige når man køber dem, men hvis man skal skifte ud hver halve år, bliver det en noget dyrere løsning på lang sigt. Men det er så kun min erfaring. :-)
Avatar billede hebsbebs1 Nybegynder
26. april 2008 - 11:48 #3
Tak for det