Avatar billede lonem Nybegynder
05. april 2005 - 14:31 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Brænding af film som jeg har liggende på harddisken

Hejsa
er der nogen der kan fortælle mig hvilke brændepogram jeg skal bruge , når jeg bare vil brænde filmen som almindelige  filer (ikke vidiofiler)  for at have et kopi  til at ligge til senere brænding til dvd;  har prøvet min nero men den melder fejl når jeg gør det
Avatar billede des_84 Nybegynder
05. april 2005 - 14:38 #1
Prøv at hent en ny version af Nero, det er det bedste program jeg kender.. husk at vælge det drev du vil brænde med.
Hvis det bare skal ligge på Hdd´en som et image skal du selvfølgelig vælge image recorder.
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
05. april 2005 - 16:18 #2
Almindelige filer? Er det en DVD-backup du snakker om? Eller et andet format?
Avatar billede lonem Nybegynder
05. april 2005 - 16:55 #3
ja både og (gymnastik) men det der backup det gør nero jo har jeg set men aldrig prøvet det:
og des 84  hvad hedder det nye nero pro  den jeg har hedder nero 6 ultra edison 6,6,0,8 men  når jeg går ind i nero så er der ( dvd-rom iso) (dvd-romboot)(dvd-rom udf) så hvilke af dem skal man vælge
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
06. april 2005 - 00:16 #4
Nero kan ikke lave en backup af en DVD-film fra original skive.

Har du indholdet af en DVD liggende som filer (*.vob og andre) i mapper som hedder Audio og/eller Video skal du vælge DVD-video i Nero og trække filerne fra din "Video" mappe på harddisken (Vist til højre i Nero) over i "video" mappen i Nero-vinduet til venstre, som viser den tomme skive, og brænd så.

Er det derimod film som i forvejen er komprimerede i et eller andet format, avi, mpeg, m.fl.) kan du brænde en data-DVD med Nero, vælg blot DVD-ROM ISO og brænd filerne fra harddisken.
Avatar billede gert_hahn Novice
06. april 2005 - 04:53 #5
Jeg ville gøre følgende: I nero vælg kopier dvd - dvd, og som brænder vælge image recorder - en del af nero. Det brænder en nøjagtig kopi af (ikke kopi-sikrede) dvd'er til harddisken - fåe efternavnet .nrg. Du kan så senere brænde det til dvd ved at dobbeltklikke på det, så åbner nero klar til at brænde kopien.
Dernæst har jeg installeret et program, Daemon, der gør det muligt at afspille både dvd og cd direkte fra et image (nrg filen) uden at åbne det. Daemon er en virtuel cd/dvd-spiller, der gør det muligt at have yderligere 4 drev på din maskine, hvor du så kan have 4 forskellige cd/dvd-er liggende til afspilning. Jeg har brugt Daemon i lang tid og har ikke oplevet fejlfunktion ved det. Fordelen er, at det er nemt at skifte musikken/filmene ud uden at skulle rode med en hel masse skiver - det tager selvfølgelig noget plads på harddisken, men med de priser, der er på diske i dag, er det ikke den store bekymring, det giver mig. Husk at opdatere nero. Daemon finder du på http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php under daemon tools. Der er danske filer i translations.
HÅber, du kan bruge dette til noget.
Mvh Gert
Avatar billede lonem Nybegynder
06. april 2005 - 16:48 #6
hejsa gert  forstå ikke helt hvad du mener der  har prøvet at instalere det pogram men  ved ikke hvordan  de virker , så det er smidt ud igen ,jeg har lige prøvet at brænde som du foreskrev men uden held
Avatar billede gert_hahn Novice
07. april 2005 - 04:57 #7
Jeg kom også til at tænke på bagefter, at email jo er en fantastisk ting, blot er der den ulempe, at man nogle gange ikke får tænkt over sit budskab, inden man får det sparket af sted.
Mht. den film, du vil have brændt, hvad program afspiller du den med - windows media player eller noget andet? Kan du evt. se, hvad filtype det er -
Mht. Daemon kan du bruge til at afspille filer direkte fra et image (spejlbillede af en cd/dvd disk som du f.eks. opretter med Nero), som du så har liggende på din harddisk.
Det vil jo sige, at du også kan bruge det til at kontrollere brændingen af en kopi for at se om det nu også virker efter hensigten uden at skulle bruge en dvd-skive på formålet, hvilket jeg synes er ret smart. Og da programmet ikke koster noget, ikke fylder meget, og ikke konflikter med noget, jeg har liggende på disken, har jeg selv stor glæde af det. Der er i øvrigt en stor hjælpesektion i programmet, hvor du kan se mht. opsætning - det er ikkeså vanskeligt, som det umiddelbar ser ud. Men nok om det.
Du kan jo vende tilbage med flere oplysninger - prøv at beskrive, hvad der sker, hvilke meldinger får du på akærmen, så tager vi det derfra.
Avatar billede lonem Nybegynder
08. april 2005 - 23:09 #8
prøver lige at finde ud af noget andet noget kan ikke finde ud af det der men vil

prøve mig frem med et andet brændepogram  så der er poient til jer alle tre  som tak

for hjælpen
(i kan jo ikke gøre for at jeg ikke kan finde ud af det ggggggg)

så hvis i kender nogle gode brændepogrammer der kan gøre det vil jeg være taknemlig på forhånd tak
Avatar billede kick Nybegynder
08. april 2005 - 23:16 #9
Hvilket slags filer snakker vi om er det VOB (DVD) Format.

Hvis det er det skal du bruge Nero og vælge DVD-Video og træk Alle de filer over i VIDEO MAPPEN og brænd.

Kick
Avatar billede kick Nybegynder
08. april 2005 - 23:20 #10
Hvis det er ISO/IMG alså Image filer du skal have brændt bruger jeg selv DVD Decrypter som er ganske gratis
Avatar billede lonem Nybegynder
08. april 2005 - 23:26 #11
det er 2 mapper de hedder audio_ts og vidio _ts  og  i den ene mappe ligger  nogle der hedder  IFO-VOB-BUP
og hvor finder jeg det  brændepogram du skrev om
Avatar billede lonem Nybegynder
08. april 2005 - 23:29 #12
vil ikke have dem brændt  til vidio men  som et kopi på en cd  så jeg kan brænde filmen når jeg skal bruge den
Avatar billede kick Nybegynder
08. april 2005 - 23:34 #13
Når det er audio_ts og video _ts .....Skal du bruge en DVD skriv du kan ikke bruge en almenlig CD skal være DVD...

Du skal bruge Nero til det....

Du skal træk ALLE filerne fra video _ts over i Den SAMME mappe der er i nreo's VENTRE side som hedder det samme.Det er alt du behøver.

DVD Drecrypter finder du her : http://www.dvddecrypter.com/
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
09. april 2005 - 12:57 #14
Opsumering (Vi gentager):
Da vi nu ved hvad problemet egentlig består i er det lettere at svare.

Frengangsmåde:

Da vi taler om en film er Audio_ts mappen tom og kan bare slettes.
1) Åbn Nero og start ny kompilering, "DVD-Video".
2) "Træk" indholdet af mappen "Video_ts" på harddisk-vinduet i Nero til den tilsvarende mappe på kompileringen (Vinduet med den endnu ikke skrevne DVD-disc).
3) Brænd disken.
4) Den nye disc fungerer også som backup af filerne, da disse ikke ændres.

Med andre ord, det giver ingen mening at lave backup af DVD-filer til senere brænding. Du brænder dem bare som DVD-film med det samme og du har både film og back-up i et.

En cd--r skive kan i princippet godt bruges til DVD-film, (DVD-afspillerene checker blot mappestrukturen) der kan bare ikke være ret mange minutter på sådan en.
Så hvis det er en film som varer mere end 20 min., så glem cd, kun DVD-skiver har kapacitet nok.