Avatar billede amnesia5230 Nybegynder
05. april 2005 - 09:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Uligheds-detektor

Jeg sidder og roder i multisim og skal have konstrueret en samling af gates der gør følgene:

Når A er større end B, skal lampe Y lyse

Når A er mindre end B, skal lampe X lyse

Når A og B er lige store, skal lampe Z lyse

Der skal bruges NAND, NOR, INV, AND eller OR gates.. Jeg har selv siddet og rodet med det et godt stykke tid nu, men kan ikke rigtig se mig ud af det og det er snart ved at blive lidt trættende.
Avatar billede amnesia5230 Nybegynder
05. april 2005 - 10:21 #1
Altså, det må gerne være en kombination af ovennævnte gates - hvis det forivirrer nogen, den måde jeg har skrevet det på :)
Avatar billede juleroesen Nybegynder
07. april 2005 - 00:11 #2
Jeg har en løsning, kan jeg sende en tegning på mail???
Avatar billede amnesia5230 Nybegynder
07. april 2005 - 12:40 #3
Ja, det kan du da helt sikkert - lad mig se på sagerne - min email er amnesia@hackermail.com
Avatar billede juleroesen Nybegynder
08. april 2005 - 01:44 #4
Så skulle der komme noget
Avatar billede amnesia5230 Nybegynder
08. april 2005 - 10:34 #5
Z skulle godtnok lyse, når A og B var lige store - og ikke bare når begge var 1 - men du får pointene alligevel, jeg fandt selv ud af det til sidst.
Avatar billede juleroesen Nybegynder
08. april 2005 - 17:51 #6
ok lyder godt