Avatar billede scardk Nybegynder
05. april 2005 - 00:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

vilkår ved webhotel

Hey Alle.

Jeg vil til at udbyde gratis hosting, lidt a la det som gratisdns gør med DNS.

Men jeg vil gerne sikre mig juridisk, da det jo som udgangspunkt er mig der er ansvarlig for alt hvad der foregår på mine tilknyttede ip-adresser.

Er der nogen der kan henvise til en eller anden standard aftale som jeg skal have mine "kunder" til at underskrive, således at det er deres ansvar hvad der måtte ligge på deres webhotel på min server?

Håber I forstår hvad jeg mener...
Avatar billede durany Nybegynder
05. april 2005 - 01:02 #1
hehe er det et fyldt med reklamer eller ??
og hvor meget plads får man?.. kan du fortæl lidt om den.. er temmelig nysgerrig
Avatar billede scardk Nybegynder
05. april 2005 - 02:03 #2
Planen var at give 100mb gratis web-hosting. der er ingen reklamer, men det er heller ikke en vild linie det kører på. Det er mest som en hobby jeg vil køre det, men en professional hobby med styr på tingene.

Men ja, mangler som sagt stadigvæk noget juridisk halløj som brugerne skal godkende før de får plads, sådan så de selv er ansvarlige for hvad de fylder på webhotellet af eventuelle ulovlige ting og sager.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
08. april 2005 - 20:46 #3
Du kan bare skrive i dine betingelser at brugeren selv er ansvarlig for indholdet på web-hotellet - noget ala "at kunden selv er ansvarlig for at indholdet overholder den danske lovgivning, og ikke krænker tredje mands rettigheder.".

Og så laver du din bestillingsside sådan at brugeren skal godkende betingelserne før web-hotellet oprettes.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
21. april 2005 - 12:22 #4
lukketid?
Avatar billede scardk Nybegynder
21. april 2005 - 18:39 #5
lukketid uden svar paa spg??
Avatar billede skildpadden Nybegynder
27. april 2005 - 18:40 #6
Du har da fået et svar.