Avatar billede netroma Nybegynder
04. april 2005 - 23:14 Der er 8 kommentarer

Hdd led, fejl i Bundkort

Jeg har fornylig købt et abit av8 socket 939 og jeg kan ikke få Hdd led til at fungere, ligegyldigt hvordan jeg vender stikket.
Den eneste måde jeg kan få den til at virke er hvis jeg bruger en anden plus pol på bundkortet, og den eneste jeg kender til er den hvor power led sidder på, så når den sidder dr virker den som den skal.
så er det jeg tænker at der bundkortet må være defekt, men har lige fået det tilbage idag og de siger ved D-C-S at det intet fejler.
Men havd faen kan det så være, jeg har prøvet med en anden strømforsyning og det ændre intet, kan det være noget med at jeg kører ATA og ikke SATA, så ledes at kortet ikke registrer det??!!
Hjælp jeg er frustreret!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 02:17 #1
Er du sikker på at du bruger de rigtige stik ?
På dit bundkort er der  en blok med forskellige stik til frontkontakter og led's og du skal bruge de 2 mærket HLED og den første i rækken er pluspolen. Hvis det er fordi der ikke kommer strøm til pluspolen, så prøv at bruge plus polen fra Suspend led-kontakterne. Den lige overfor mærket SLED. Også her er det den første i rækken der er pluspolen.
Avatar billede netroma Nybegynder
05. april 2005 - 08:14 #2
Det er lige præcis det jeg har prøvet, og der virker den ikke, kun hvis jeg bruger plus polen fra power-led kan jeg få den til at fungere, men så skal der jo sidde to stik på samme pol og det holder ikke, hvad tror du ellers det kunne være!+?
Avatar billede kixdreng Nybegynder
05. april 2005 - 09:09 #3
jeg prøver mig frem.. dvs nu starter jeg min com op med reset? lol:(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 09:29 #4
Det lyder jo som om pluspolen ikke får strøm efter det du skriver, og det vil også passe med at det ikke virker hvis du sætter den i SLED pluspolen. Da de 2 pluspol stik sidder overfor hinanden, får de helt sikkert strøm fra den samme strømbane på printet. Der er ingen grund til at lave 2 strømbaner når de sidder så tæt.
Avatar billede netroma Nybegynder
05. april 2005 - 09:40 #5
Hvis jeg sætter den i sled pluspolen lige ovenfor lyser den svagt og konstant!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 10:01 #6
Hvad står der på ledningerne ? Blot lige for at udelukke at du er kommet til at tage nogle forkerte ledninger.

Det tyder jo på at der er konstant stel og pulserne som skal vise hd-aktiviteten kommer på plus polen. Jeg troede egentligt at det var omvendt.
Avatar billede netroma Nybegynder
05. april 2005 - 12:03 #7
Der står ikke noget på ledningerne, men jeg er sikker på det er de rigtige og at dioden virker da den lyser fint når jeg sætter den på powerled?!
Stadgi fuldstændig syret
Avatar billede lercke Nybegynder
06. april 2005 - 22:34 #8
Bruger din harddisk et controller kort, hvis den gør, skal du tilslutte Hdd led til controller kortet.