Avatar billede kjalle Nybegynder
29. marts 2001 - 15:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Policies virker underligt !

Efter jeg har sat min server op som DHCP server, har jeg ikke kunne ændre på mine policies, nogen der ved hvori problemet kan ligge ??
Avatar billede jolleberg Nybegynder
29. marts 2001 - 15:07 #1
prøv at sætte den op igen det er vel fordi du har sat den forkert op!

-jonas
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. marts 2001 - 15:09 #2
Hvad mener du ? Den har jo hele tiden virket, der er skam ikke noget der er sat forkert op, og jeg har prøvet at fjerne og tilføje brugeren inde fra security, uden ændring!
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. marts 2001 - 15:53 #3
Jeg skal ikke kunne sige om det ER pga. DHCP serveren, men det er det jeg tror det er .... :o)
Avatar billede kaspikov Nybegynder
29. marts 2001 - 16:46 #4
Er de plicies for de lokale brugere eller er det fordi du hoster et domæne?

/Casper
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. marts 2001 - 16:47 #5
det er for de lokale brugere i et netværk ....
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. marts 2001 - 23:17 #6
Serveren kørere WY2K Adv. Server SP1 og clienterne kører WY2K Pro. SP1
Avatar billede svein Nybegynder
30. marts 2001 - 08:34 #7
Hej kjalle>
Du må næsten være noget mer konkret! Hvad er der der sker?
Hvad mener du med at ikke kunne \"ændre\" dine  policies?
Security fungerer på det vis:
Alle security settinger i Default Domain GP gjelder for alle! brugere, computere, Domain Controllere i uanset hvad for en OU og i lokale GP\'er.
Avatar billede kjalle Nybegynder
30. marts 2001 - 11:47 #8
hej svein, jah du har jo hjulpet mig før, håbede du ville se dette indlæg :o) ....... problemet er, at når jeg via mmc åbner gruop policies .... så åbner jeg den rigtige skabelon og det hele, men hvis jeg ændrer i den eller prøver at slå den fra sker der intet, det er som om den ikke kan gemme de ændringer jeg laver .... det var dig der hjalp med til at få det hele til at virke, men nu efter jeg har installeret DHCP server virker det ikke mere :o( ..... beskyttelsen er kun sat til at virke på en bruger kaldet test ....
Avatar billede svein Nybegynder
30. marts 2001 - 15:17 #9
Ja en skal virkelig holde tungen lige i munden når en går i gang med at ændre i GroupPolicy.
Først tager vi igen den måde som GP bliver sat på:
Det er den GP tættest på bruger der bliver gjeldende!
Hvor mange GP har du sat? Eller har du sat andre GP end Default GP?
Det med at \"via mmc åbne GP\" det siger ikke ret meget. Vælger du den lokale computer eller browser du og vælger en anden GP når du tilføjer GP til den mmc?
I hvad for en OU har du dine brugere der skal have GP?
Det var nogle spørgsmål?
Avatar billede place Nybegynder
31. marts 2001 - 11:25 #10
Prøv at slette NTUSER.DAT i bruger test\'s profil mappe. Det virkede for mig. Aner ikke hvorfor det skal være så omstændigt med de Policies
Avatar billede kjalle Nybegynder
31. marts 2001 - 13:17 #11
svein jeg har sat dem om som du har forklaret .... http://www.eksperten.dk/spm/25583 ....

place >< jeg vil da give det et forsøg :o)
Avatar billede svein Nybegynder
02. april 2001 - 08:21 #12
Forsøg igen den utility der hedder gpresult - kan hentes på min hjemmeside:
http://svein.hjem.wanadoo.dk/Downloads/download.htm
Pipe output over i en tekst fil og paste indholdet her.
Du skal være logget på med den bruger der skal have politikkerne sat når du kører denne utility.

Avatar billede kjalle Nybegynder
02. april 2001 - 10:44 #13
hehe .... jaaaah, men ... jeg har sat politikken således at brugeren kun kan køre / åbne de filer jeg har givet adgang til, og jeg kan som sagt ikke mere ændre opsætningen .... jeg kan ikke engang slå beskyttelsen helt fra brugeren ....
Avatar billede kjalle Nybegynder
05. april 2001 - 14:01 #14
Der er ikke flere forslag ? I kan ikke hjælpe eller hvad ?
Avatar billede svein Nybegynder
05. april 2001 - 15:11 #15
Beklager jeg har været nget optaget, så derfor har jeg ikke vendt tilbage på din sidste kommentar!
Problemet er at jeg ikke kan se ud fra sidste gang på hvad for et nivå vi satte den policy.
Som administrator har du mulighed for at sætte noget der hedder \"NoOverride\".
NoOverride kan sættes på Default Domain Policy og vil så gennemtvinges nedover i AD.

Vi forsøger det først:  Gå i -
Start - Programs - Administrative Tools - AD Users and Computer.
Højreklik på domænet og vælg Group Policy.
Vælg den der hedder \"Default Domain Policy\" og Properties. Sæt \"Authenticated Users\" read og apply GP.
Gå tilbage og vælg igen \"Default Domain Policy\" og Options og vælg \"No Override\"...