Avatar billede darkspawn Nybegynder
04. april 2005 - 18:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Filmoverførsel fra videokamera til computer

Jeg har et digi-videokamera, hvorpå der er en film jeg gerne vil have overført. Med kameraet fulgte et kabel med, der kunne stikkes i kameraet og som førte ud i et video- og et audiostik (henholdsvis gult og hvidt). Problemet ligger nu i, at jeg tror at jeg mangler det nødvændige computerhardware. Jeg ved med sikkerhed at jeg har et Video-out stik (jeg har før forbundet mit fjernsyn og min computer), men jeg tror jeg mangler et video-in stik, lyder dette sandsynligt? Ydermere, hvad med audiostikket, til hvad skal det tilsluttes?

Vigtigst af alt, hvor kan man købe det der er nødvændigt og hvor meget koster det?

Håber ikke det var for meget at bede om. På forhånd tak.
Avatar billede tumben Novice
04. april 2005 - 22:42 #1
;-)...hvis det er et digicamera...så er der også et DV firewire stik på cameraet....er der det ?????...firewirestik = 1394 stik...se i din manual...
Den ledning du omtaler er en analog overførsel...den er nok mest beregnet til at se det du har optaget....på dit TV...
Du skal så også finde ud af om du har et firewirestik i din computer....har du det ?????

http://www.simplydv.co.uk/

sådan et (altså kun 1) i pcén http://images-eu.amazon.com/images/P/B00006JIMG.02.LZZZZZZZ.jpg

og så sådan et kabel..fra cameraet til pcen....
http://images-eu.amazon.com/images/P/B00005NIMR.02.LZZZZZZZ.jpg

og et stik i cameraet hvor det lille stik på kablet..passer ind i
eller sådan et
Avatar billede schunck Juniormester
04. april 2005 - 22:49 #2
Når du har et digi-video går jeg ud fra at kameraet har et mini-dv stik. Det er det stik du skal benytte til at overføre til computeren. Både Lyd og billede bliver overført via dette. Mini-dv skal hyppigst føre over i firewire (http://www.computercity.dk/images/articles/6/DK19570.jpg).
Nogle kameraer giver dog mulighed for at man kan overføre via USB 2. Se evt. din brugsforvirring.

Hvis du skal benytte mini-dv, skal du selvfølgelig også have et program til at overføre dette. Hvis der ikke fulgte et med kameraet vil jeg anbefale pinnacle studio, det giver også muligheden for at redigere i filmen og gemme det til formålet. Nu er der nok nogen der råber op, men jeg er meget godt tilfreds med det.

se evt. http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK30806. Der er både hardware og program med.

Det kabel der fulgte med kameraet, kan ikke umiddelbart benyttes til at overføre til computeren. Så skal der benyttes en helt anden slag hardware. Det er ikke noget jeg vil rode mig ud i, da jeg ikke har prøvet det selv, men et device som et tv-kort kan muligvis bruges. Jeg ved at http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK31311 kan benyttes. Men der må også findes noget tilsvarende til stationære.
Avatar billede schunck Juniormester
04. april 2005 - 22:50 #3
Der nåede tumben lige at skrive medens jeg redigerede en tekst... ;o)
Avatar billede darkspawn Nybegynder
05. april 2005 - 09:51 #4
Jeg har kigget på de ting i nævnte, samt kigget meget i min brugsanvisning (købte nemlig kameraet dagen før jeg oprettede spørgsmålet), og har nu opdaget, at der har været tale om (mulig) falsk reklame. Selv om der i reklamen stod at det var et digikamera, så er det eneste digitale jeg har kunne finde ved det, nogle linse effekter. Udover det ligner det en ganske normal camcorder for mig. Men jeg har som sagt også kigget på de billeder i har linket til. Jeg har hverken stikket eller kablet.
Avatar billede tumben Novice
05. april 2005 - 13:32 #5
du har så nok købt et analogt camera...det er en bytter..det har jeg hørt før...
Avatar billede tumben Novice
05. april 2005 - 13:32 #6
har du ikke en link til det camera du har købt.....
Avatar billede darkspawn Nybegynder
05. april 2005 - 20:47 #7
Jeg har prøvet at søge som en sindsyg, men jeg har ikke kunne finde noget, så i stedet skriver jeg alt det der står om tilslutninger og tilbehør (på kassen) op.

TILSLUTNINGER
* AV-out
* S-Video-out

TILBEHØR
* AC-adaper
* AC-kabel
* AUDIO/VIDEO-kabel
* Skulderstrop
* Scart-adapter (RCA -> Scart)
* 1 Højtydende genopladeligt batteri (Li-ion)
* Litium Knapbatteri
* Betjeningsvejledning

Håber det er til lidt hjælp
Avatar billede tumben Novice
05. april 2005 - 21:08 #8
det lyder som et analogt camera....jeg ville få pengene retur...
der skal stå DV out...og helst også DV in...
Avatar billede tumben Novice
05. april 2005 - 21:13 #9
men eller kan du bruge et tvkort..til at få det ind i maskinen...(hvis det har et gult stik...og så sætter du det hvide i lydkortet...MEN ...det blir noget juks.
Du skal ha di et DV camera (digital VIDEO)...
og så købe dig et videoredigeringskort f.eks
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1502&Langue_ID=2
Avatar billede darkspawn Nybegynder
05. april 2005 - 21:15 #10
Det var det jeg var lidt bange for...
Når, men gider du skrive noget i et svar? Synes du skal pointene for al den ulejlighed
Avatar billede tumben Novice
05. april 2005 - 21:19 #11
ok ! jeg syntes du skal få det taget retur...lad os høre hvordan det gik.