Avatar billede ziko Nybegynder
29. marts 2001 - 14:33 Der er 9 kommentarer

Frames???

Hej!
Jeg er ved at lave min hjemmeside, og har valgt at lave den i tabeler/frames i stedet for rammesider.
Men hvordan laver man sådan at et link går videre til en speciel frames, så den ikke åbner en helt ny side???????
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. marts 2001 - 14:35 #1
Kan du ikke, hvis tu laver det i tabeller/celler, skal du lave en standard-side, som du så benytter, du kan ikke linke til en celle.
Avatar billede phrozia Juniormester
29. marts 2001 - 14:36 #2
Du skal have target=\"framenavn\" med i din tag.

ex.

<a href=\"side.html\" taget=\"bodyframe\">HER</a>

/Phrozia
Avatar billede phrozia Juniormester
29. marts 2001 - 14:38 #3
Det skulle have været et svar...

Ja.. Det virker selvfølgelig kun hvis du bruger frames...

du kan se på min gamle side, den er bygget med frames

http://phrozia.cjb.net
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. marts 2001 - 14:39 #4
Tror han roder lidt rundt i det frames er det den danske FP kalder \"rammeside\".

Har du lavet den i tabeller/celler?
Eller frames/rammesider ?
Avatar billede jensb Nybegynder
29. marts 2001 - 17:02 #5
Når du har lavet et link, så højreklik på det, og gå ind i hyperlink properties.

Tryk på knappen ved \"target frame\"  Nu kan du vælge hvordan linket skal åbnes
Avatar billede ziko Nybegynder
29. marts 2001 - 19:53 #6
Det er IKKE rammeside, det er tabeller/celler!
Avatar billede jensb Nybegynder
29. marts 2001 - 20:04 #7
OK...

Det vil sige, du skal blive på samme side, men bare rykke et bestemt sted hen?

Så skal du lave et bookmark..

I frontpage: marker teksten i den celle du skal linke til, vælg indsæt i menuen, og indsæt bookmark.

Herefter laver du et link, men vælger i linkmenuen, navnet på det bookmark du skal springe til.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
03. april 2001 - 16:16 #8
der kræves iframes.

skal sættes ind i tabel, hvor side skal åbnes: <iframe src=\"hovedside.html\" border=\"0\" width=\"90%\" height=\"100%\" frameborder=\"0\" name=\"iframe\"></iframe>

sådan skal et link skrives: <a href=\"dinside.html\" target=\"iframe>Link</a>
Avatar billede sunski Nybegynder
12. maj 2001 - 18:48 #9
Når du laver linket i frontpage, vælger du distinationsrammen, bare ved at klikke på den.
Hvis du har lavet linket allerede kan du bare vælge dets egenskaber og vælge rammen der!