Avatar billede tbendiksen Nybegynder
03. april 2005 - 21:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Medion laptop i Aldi

Så har Aldi igen tilbud på en Medion laptop. Det er utrolig hvor meget information der bliver givet omkring maskinen, men jeg mangler, for mig, en ganske vigtig detalie, hvad er vægten på denne sag? Er det nogle der har en idé om hvad vægten på den kan være? Og ellers andre meninger om det er en god eller dårlig maskine?
Avatar billede miss-g Seniormester
03. april 2005 - 21:55 #1
Ja Medion fra Aldi - den har været oppe og runde i Eksperten et par gange.

Sidst jeg læste om Medion Laptops - var det dårligt nyt. De skulle blive rimelig varme efter længere tids brug, så det kan mærkes på lårene (hvis man altså har den i skødet).

Du kan jo læse de andre indlæg - her er nogle af dem:
http://eksperten.dk/spm/273866
http://eksperten.dk/spm/217474
http://eksperten.dk/spm/469214
http://eksperten.dk/spm/321500
http://eksperten.dk/spm/33970

Ser ud til der er lidt delte meninger...
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. april 2005 - 21:59 #2
Det jo en Centrino processor der sidder der i nu, så den bliver nok ikke så varm som dengang det var almindelige processor i dem :)

Hvad de vejer har jeg ingen anelse om, men med en 17" vejer den nok lidt ;)
Avatar billede miss-g Seniormester
03. april 2005 - 22:02 #3
Fra andre forum:
http://newz.dk/forum/item/24293/ (batteriet skulle være en ulempe)...
http://www.dailyrush.dk/boards/372/topics/27586/

Fra kandu.dk

Hej alle Medion brugere/potentielle købere.

Aldi sælger fra den 29-05-2002 en bærbar Medion Pentium 4 2.0 Ghz til 15.000,-

Efter en snak med Medion's hotline kontor i Danmark,
kan jeg bekræfte at denne bærbare ikke indeholder en Pentium Mobile Processor.

Link: http://www.intel.com/design/mobile/pentium4p-m/p4p-m.htm

Dette har ret stor betydning, da den sælges med videoredigeringsudstyr og lign.
Denne bærbare kan simpelthen ikke tåle den overbelastning i længere tid.
Den bliver kogende varm.
Jeg har selv oplevet dette på en bærbar uden Mobile Processor.
Ifølge Medion Hotline Danmark er den heller ikke særlig god at transportere.
Så går hele ideén ligesom af den bærbare.

Til dem der kun bruger den til Word, E-mail og lignende er den dog OK,
men er den så ikke lige dyr nok til dette behov ?

Tænk jer om før i køber denne bærbare.

Hvis nogen kan bekræfte eller modbevise dette er jeg lydhør for forslag.
Avatar billede miss-g Seniormester
03. april 2005 - 22:03 #4
michael-k ---> Ja, hvis de har forbedret den siden, så er det med varmen jo væk.

Hvad med det øvrige indhold?

Laptop4you har en god køberguide, så man kan blive klogere:
http://www.laptop4u.dk/kobeguide.html
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. april 2005 - 22:05 #5
miss-g at bruge en 3 år gammel computer som sammenligning kan man jo ikke bruge til noget, specielt ikke når det kommer til processoren. Der sker altså udvikling inden for det område, også hos aldi ser det ud til :P
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
03. april 2005 - 22:11 #6
Nu er jeg ikke super til fransk, men hvis "poids" betyder vægt, så kan der findes en vægtangivelse her:

http://forum.hardware.fr/forum2.php?config=hardwarefr.inc&cat=15&post=14594&position=1#t187219

Scroll lidt ned (ca. 1/5-del)

Ser udtil den vejer 4,35 kg med batteri! :)
Avatar billede miss-g Seniormester
03. april 2005 - 22:13 #7
Helt enig michael-k, men skrev også at det jeg sidst havde "hørt"....

spørgeren har jo ikke lige nævnt hvad det er for en model, og hvad der er i. Har ikke selv set annoncen (og har desuden ikke lagt svar, men blot kommentar).

Vi får det da på plads hen ad vejen.
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. april 2005 - 22:17 #8
miss-g jojo det rigtig nok, troede bare du ville finde argumenter mod min påstand om mindre varme ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. april 2005 - 22:17 #9
Du kan foresten se den på www.aldi.dk  ;)
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
03. april 2005 - 22:18 #10
4,35 kg er ganske skidt hvis den skal bruges som bærbar. Tak for linket Luigi. Smider du ikke et svar ind?
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
03. april 2005 - 22:18 #11
Ja, den er lidt småtung! :)
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
03. april 2005 - 22:20 #12
Der er meget mere info her:
http://www.medion.de/
Avatar billede dasch87 Nybegynder
04. april 2005 - 20:51 #13
ja nu vd jeg godt at spørgsmålet er besvaret osv., men til kommende bruger det evt. læser spørgsmålet vil jeg da lige tilføje:
Jeg købte selv en bærbar medion laptop i aldi (det er så nu omkring 1½ år siden) men det er sandt at den bliver MEGET varm hvis du sidder med den på skødet (derfor står der også at man ikke må dette i manualen).! Efter jeg havde haft den ca et års tid brændte bundkortet sammen, dertil skal de lige siges at medions service var meget effektiv og jeg lynhurtigt fik sat nyt bundkort uden beregning.:! Maskinen er også forholdsvis tung.., omkring de 4-5 kg.! Det skal så siges at det har været en rigtig god maskine., den kører godt og fint., ulemperne er vægten og den ekstreme varmeudveksling:!
Avatar billede dasch87 Nybegynder
04. april 2005 - 20:53 #14
men som sagt., det er også en ældre maskine.., de kan selvfølgelig sagtens have forbedret det med varmeudvekslingen siden.:!:. Jeg kan så også lige tilføje at min søster også købte en bærbar magen til min og havde lidt problemer med cdrom drevet som også blev udskiftet uden beregning.:!:.
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. april 2005 - 19:42 #15
Fik du købt den ? selv fik jeg købt et whitebord, men det jo ikke så spændende, de havde desværre ikke flere tilbage da jeg var der, kunne ellers godt tænke mig at have set den :)
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
06. april 2005 - 19:53 #16
Nej, efter jeg fandt ud af hvor tung den var, var det ikke aktuelt for mig, eftersom jeg faktisk skal bruge den som en "Bærbar!" Som en mere stationær sag, ser det jo ud til at man i hvert fald får meget for pengene.
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. april 2005 - 20:28 #17
okay lyder fornuftigt :)