Avatar billede emberwild Nybegynder
03. april 2005 - 21:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

dotnet til Mac

hvordan får jeg mono.net til at køre på mac.

Nu har jeg prøvet og prøvet men det virker ikke... nogen der har en god guide?
Avatar billede burningice Nybegynder
03. april 2005 - 21:27 #1
Du kan benytte Mono

Du kan altid hente den nyeste binary på deres egen hjemmeside

http://www.mono-project.com/Downloads

Den nyeste er pt. 1.1.6, men den er ikke compileret endnu til Mac, så hvis du gerne vil benytte den skal du selv til compile

Held og lykke med det :)
Avatar billede emberwild Nybegynder
03. april 2005 - 21:29 #2
Jamen hvordan får jeg den over på min mac når jeg henter den på min pc
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 21:30 #3
selve flytning kan vel ordnes med FTP eller en CD eller en million floppy diske ....
Avatar billede burningice Nybegynder
03. april 2005 - 21:31 #4
Well. Du kan brænde filen ud på en cd du så kan sætte i din mac. Du kan også bruge almindelig fildeling (Samba) eller evt. overføre den via ftp hvis du har en server kørende på mac'en.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 21:31 #5
men jeg formoder at src distro kræver en C compiler - har du em sådan installeret ?
Avatar billede emberwild Nybegynder
03. april 2005 - 21:32 #6
arne_v: hvad er en floppy disk ?
Avatar billede burningice Nybegynder
03. april 2005 - 21:32 #7
mon ikke man kan få gcc til mac?
Avatar billede emberwild Nybegynder
03. april 2005 - 21:34 #8
Jeg mener at Xcode inkluderer en Kompiler
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 21:34 #9
floppy disk = diskette
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 21:35 #10
Spørgsmålet er om mono for Mac er lavet til gcc (som bør findes til MacOS X, da den
er Unix baseret) eller til Apples egen compiler
Avatar billede burningice Nybegynder
03. april 2005 - 21:36 #11
jeg mener at den source man henter ikke er lavet til nogen bestemt platform
Avatar billede emberwild Nybegynder
03. april 2005 - 21:38 #12
Så hvad skal jeg skrive for at installere den når jeg får den over på min mac?
Avatar billede burningice Nybegynder
03. april 2005 - 21:39 #13
det er bare en dmg-fil. Du dobbelklikker på den, så går den selv igang med at installere.
Avatar billede emberwild Nybegynder
03. april 2005 - 21:40 #14
jamen hvis jeg vil bruge source'n
Avatar billede burningice Nybegynder
03. april 2005 - 21:43 #15
der henter du du denne fil og pakker den ud

http://www.go-mono.com/archive/1.1.6/mono-1.1.6.tar.gz

Dernæst åbner du en terminal i det dir du har pakket filerne ud i, skriver ./configure, make og til sidst make install
Avatar billede emberwild Nybegynder
03. april 2005 - 21:57 #16
tak det virkede... kom med et svar så får du pointene
Avatar billede burningice Nybegynder
03. april 2005 - 22:00 #17
:)