Avatar billede danmarks.nielsen Nybegynder
03. april 2005 - 21:01 Der er 5 kommentarer

Fladskærm

Er det rigtigt at fladskærme er for langsomme til nutidens spil eller er det bare en gl. skrøne nu hvor skærmene er nede på under 20 ms.  Hjælp mig lige jeg er i gang med at købe udstyr til min søn.

venligs
danmarks nielsen
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 21:16 #1
Jeg har et par IBM 17" fladskærme i huset.
Der bliver spillet Wold of Warcraft, Counterstrike, FIFA, F1 osv. - der er ingen problemer.
Skærmene køre med 70Hz i opdatering/32 Bit farver og 1024*768 i opløsning og på Nvidia 128Mb grafikkort
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
03. april 2005 - 22:14 #2
Betaler du for det, får du også ok skærme, men de "billige" der reklameres mest med, skal man sørge for at læse alt hvad er om, både pixelstr., opdateringshast og accepteret mængde fejl på skærmen; samt om de kan køre forskellig opløsning, eller er låst til f.eks 1028 * 768. Jo hurtigere opdatering, jo bedre, men har du spil som f.eks. er forberedt til 800 * 600 hjælper det ikke hvis skærmen ikke kan vise den opløsning. eller spil du helst vil køre i 1200 * XXXX og ikke kan komme derop. Generelt er det en dyr fornøjelse at købe gode fladskærme endnu.
Avatar billede popsy Novice
03. april 2005 - 22:54 #3
Der er en spiltest og lidt meninger om fladskærme her: http://www.slap.dk/slshow.asp?pageID=artikler&afsnitid=product&artikelid=samsung913n
Avatar billede gl.k. Nybegynder
04. april 2005 - 00:32 #4
Avatar billede dusted Nybegynder
05. april 2005 - 10:43 #5
Den eltteste måde at teste om en fladskærm egner sig til spil er faktisk med et tekst dokument :)

Find f.eks. en hjemmeside med noget sort tekst/hvid baggrund frem, lav vinduet så det fylder omkring 1/4 del af skærmen.
Træk vinduet langsomt fra venstre top til højre bund, hvis du imens du trækker, kan læse den mindste tekst på hjemmesiden klart og tydeligt, så er skærmen god nok til spil.
Prøv flere gange, og helst relativt hurtigt, hvis du kan nå til et punkt hvor dine øjn stadig kan følge med teksten, men hvor teksten bliver uklar, ja så er skærmen ikke egnet til spilbrug...

Kort: Kan du læse småt tekst tydeligt, mens du bevæger det.

Ville dog til spil vælge en skærm med et sony trinitron billederør og en opdaterings frekvens på 120 hz ved 1280x1024 px.

Håber det kunne hjælpe