Avatar billede ldr Nybegynder
29. marts 2001 - 13:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mailto, forudfyldt subject og Lotus Notes - det virker IKKE!

Jeg har problem med at få udfyldt emnelinien i Lotus Notes. Er der forskel på om der bruges dansk eller engelsk version af Notes?

Min kode lyder:
<a href=Mailto:xxx@xx.xx?Subject=tekst&body=bodytekst>mail</a>

Hvorfor bliver subject ikke udfyldt i Notes, når det virker i Outlook og Express?

Det skal lige siges at det virker hos nogen der bruger Notes, men ikke hos andre. WHY???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2001 - 13:45 #1
<a href=\"Mailto:xxx@xx.xx?Subject=tekst&body=bodytekst\">mail</a>

Har du prøvet med gåseøjne?

/per
Avatar billede ldr Nybegynder
29. marts 2001 - 13:55 #2
Øh ja det har jeg bare glemt at skrive i mit spørgsmål. :o)

Så det er altså ikke derfor. *SS*

Kan det være noget med indstillingerne i Notes måske? Eller i den browser der åbner mailprogrammet?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2001 - 14:11 #3
Jeg er ikke ekspert i Lotus Notes, men jeg har fundet lidt data.

Har du lavet den korrekte opsætning i Lotus script?

link: http://www.keysolutions.com/NotesFAQ/howmailsend.html

/per
Avatar billede ldr Nybegynder
29. marts 2001 - 14:20 #4
Nej jeg har ikke lavet noget i Lotus Script.

Sagen er den, at jeg genererer et HTML-dokument fra Concorde XAL som vedhæftes en mail. Modtageren af mailen åbner HTMl-dokumentet i sin browser, og deri er et mailto-link som skal åbne standardmailprogrammet og udfylde subjedt med en tekst.

Det er denne tekst der ikke forudfyldes hos alle Lotus Notes brugerne, men kun hos nogen af dem, så jeg tænkte at det måske kunne være noget i instillingerne i enten browser eller Notes?

Jeg kan jo ikke i mit HTML-dokument tage højde for om modtager er Notes eller Outlook-bruger vel? Eller kan jeg?

Hvor laver man i øvrigt det Lotus Script?

/Lotte
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2001 - 14:34 #5
Jeg er ikke Superbruger på Lotus Notes, så det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.

Det eneste sted i browseren, hvor du kan aktiverer og deaktivere scripting:

Indstillinger>Webindhold underpunktet Aktivt indhold

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2001 - 14:34 #6
under punktet = underpunktet
Avatar billede ldr Nybegynder
29. marts 2001 - 14:39 #7
Tak for dit svar.

Jeg prøver mig lidt frem. Gi\'r du mig ikke ret i at det må være et spørgsmål om indstillingerne i enten browser eller Notes og ikke en fejl i HTML-koden?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2001 - 14:57 #8
Jeg er fuldstændig enig med dig.

/per
Avatar billede johc Nybegynder
29. marts 2001 - 16:05 #9
problemet er notes. Notes overfører ikke alle parametrer fra mailto: tag\'et til Notes.

Der er så vidt jeg ved ikke noget at gøre ... (andet end at bruge en form i stedet)

vh. Jesper