Avatar billede yev Nybegynder
03. april 2005 - 18:20 Der er 1 løsning

WRT54G og QoS

Hej EKSPERTER

Idet jeg har ip-telefoni, vil jeg gerne have QoS til at virke, så jeg kan surfe på nettet samtidig med at der takes i telefon, uden at samtalen hakkes fuldstændig i stykker.

Jeg har flg. setup:
1. Webspeed 512/256 kbit.
2. Spa2000 telefonadapter
3. LinkSys WRT54G

Og jeg kan ikke få QoS til at fungere ordentligt. Jeg har den nyeste Firmware v3.03.6 fra LinkSys, men jeg har prøvet tilsvarende firmware fra Sveasoft - også uden held. Sidstnævnte software virkede meget sløv.

Mit QoS setup kan ses her: www.yev.dk/qos.jpg .

Jeg har benyttet alle former for prioritering, alle således at tlf-adapteren får højeste prioritet. Der prioroteres både på mac-adresse, port i switch/router samt sip-porte 5060 og 5061. Ligeledes har jeg manuelt sat Upload Bandwidth til 195 kbit (omtrent 75% af min upload-båndbredde). Jeg har forsøgt at sætte sidstnævnte yderligere ned uden forbedringer.

Er der nogen der har én idé om, hvad jeg gør forkert, eller bør prøve for at opnå, at jeg kan surfe på nettet samtidig med at der tales i telefon.

Håber på jeres hjælp!
Avatar billede yev Nybegynder
11. februar 2006 - 14:11 #1
Ingen svar....lukker spm