Avatar billede badmanden Nybegynder
03. april 2005 - 10:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vedrørende bedste behandling af bærbar

Hej

Jeg har lige købt en bærbar, Centrino processor med hele pivtøjet :0) Nu er mit spørgsmål til jer. Hvordan holder jeg den bedst vedlige - her tænker jeg på batteritid, jeg bruger den meget derhjemme og vil så lige høre om det er bedst den konstant er sat til strømforsyningen eller om det er bedst at lade den helt op - køre den helt ned osv? Batteriet skulle jo helst vare så længe som  muligt.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
03. april 2005 - 10:54 #1
Batteriet har bedst af at blive klatladet...og ikke godt af at blive tømt helt for strøm. Engang i mellem skal det ned på >50% strøm for at kalibrere måleren.
Avatar billede badmanden Nybegynder
04. april 2005 - 20:49 #2
Ok, vil det betyde meget for batteriet hvis der er strøm til når den står i hjemmet og kun aflader når man har den med ude?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
04. april 2005 - 22:15 #3
Nej det er udemærket - bare den får lov at tappe lidt strøm fra batteriet engang i mellem.