Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
03. april 2005 - 09:51 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

brænder der kan lave cover

Hej.
Jeg skal ud og købe en dobbelt layer
dvd brænder der også kan lave covers.
Hvad skal jeg gå efter?
Og hvilke dvd skiver skal jeg bruge?
Fortsat god weekend.
Hilsen kim
Avatar billede agazoth Nybegynder
03. april 2005 - 09:57 #1
Du skal bruge printable skiver i en PRINTER!
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
03. april 2005 - 10:03 #2
Hej.
Mener du en almindelig printer
som den man bruger til kopiering
osv. eller en speciel printer?
Jeg har lige købt en printer.
HP PSC 2355 all-in-one.
Avatar billede dasch87 Nybegynder
03. april 2005 - 10:05 #3
Til covers skal du bruge software til at lave dem og som agazoth siger skal du vel og mærke bruge en printer tila t printe dem ud., og hvis du skal ud og invistere i printer skal du så finde en der kan printe på cd'rommer hvis du også vil have den feature og som agazoth også siger skal du bruge printable skiver.! Brænderen den brænder kun indholdet ned på skiven..! Angående hvad du skal gå efter ville jeg gå efter en brænder der både kan brænde dvd+r og dvd-r.., eller i hvert fald efter en der kan brænde dvd+r da de fleste dvd-afspillere kun afspiller dvd+r..!
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
03. april 2005 - 10:14 #4
Jeg har en BTC brænder der brænder både
+ og - .Og den nye printer jeg har kan
jeg jo bare udskrive CD/DVD labels på.
Jeg tænkte på en brænder der kan brænde
coveret på dvd'en.
Avatar billede dasch87 Nybegynder
03. april 2005 - 10:17 #5
jeg forstår ikke helt hvad du mener så tror jeg.! Er det fordi du vil have den tekst der står ovenpå dvd'en oven på den dvd du brænder..? eller hvad er det du vil have..? Vil du have coveret af dvd'en lagt ned som en fil på dvd'en eller hva.?
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
03. april 2005 - 10:17 #6
dasch87> du skriver
*da de fleste dvd-afspillere kun afspiller dvd+r..!
Mener du ikke dvd -
Avatar billede agazoth Nybegynder
03. april 2005 - 10:18 #7
Din printer skal kunne printe på cd'en. Se denne artikel: http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=440&side=4

Du skal nok have fat i en ny printer :-(
Avatar billede dasch87 Nybegynder
03. april 2005 - 10:19 #8
nej jeg mener det er dvd+r.., det er i hvert fald sådan det er så vidt jeg ved., tager jeg fejl.?
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
03. april 2005 - 10:19 #9
Jeg troede at man kunne få en dvd brænder
der også kunne brænde selve coveret på
dvd skiven
Avatar billede agazoth Nybegynder
03. april 2005 - 10:19 #10
Du skal selvfølgelig købe en DVD som brænder både + og -. Det gør de alligevel alle sammen i dag. Om du brænder det ene eller andet format afhænger af, hvilke medier du køber og da er + at foretrække mht. kompabilitet.
Avatar billede dasch87 Nybegynder
03. april 2005 - 10:21 #11
nope det kan du ikke., men med din multi printer maskine kan du scanne dvd coveret ind og så kan du købe noget label papir til at klistre ovenpå dvd'en som du så printer coveret ud på! men noget printere kan også printe de direkte ud på skiven., og i dette tilfælde skal du bruge de såkaldte printable skiver.!
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
03. april 2005 - 10:25 #12
Okay.
Jeg har label papir til det.
Det var bare nemmere og bedre hvis
man kunne brænde coveret på.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. april 2005 - 10:35 #13
Jeg tror du tænker på LightScribe Direct Disc Labeling.

Læs mere her: http://www.lightscribe.com/
Avatar billede dasch87 Nybegynder
03. april 2005 - 10:40 #14
imponerende., beklager kongstadpeteren.., jeg havde ingen viden omkring LightScribe Direct Disc Labeling.., vidste ikke det fandtes.., så nu blev min horizont også udvidet.;D
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. april 2005 - 10:47 #15
Og btw så er dvd-r mere kompatibelt end dvd+r, se fx http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
Avatar billede dansukker Nybegynder
14. april 2005 - 15:06 #16
kig på disse fra LaCie:
http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=10614
http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=10122
Jeg har selv den externe og er M E G E T tilfreds med den....
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
14. april 2005 - 15:59 #17
dansukker> tak for linkene.
Kan den lave billeder osv , og skal
jeg til at købe ekstra software?
Jeg har Nero men det ser ikke ud
til at den kan bruge den .
Easy CD & DVD Creator 6.2, Easy Media Creator 7, DVDMax Player, Toast Lite 6.0*** and 5.2.2, LaCie LightScribe Labeler..

Hilsen kim
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
20. maj 2005 - 07:43 #18
Hej.
Kan i ikke lige ligge et svar
ind. Tak for hjælpen.
Avatar billede dansukker Nybegynder
20. maj 2005 - 08:06 #19
Lightscribe kan lave billeder, men det blir i sort/hvidt.
Alt software som skal bruges til lightscriben fölger med når du köber den.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. maj 2005 - 08:26 #20
Et svar
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
26. juli 2005 - 21:35 #21
Så lukkes spørgsmålet.
Takker for hjælpen.