Avatar billede miccar Nybegynder
02. april 2005 - 23:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køb af ms Win XP Professional DK -OEM

Jeg står og vil købe et nyt win XP Professionel. På nettet har Jeg fundet:Windows XP Professionel DK OEM SP2  som hos Zitech koster: 1045-Prishammeren : 1099 - Compumail : Kr 999. Det der bekymrer mig er, at de alle er med SP 2.
En ting var SP 1. Men med hensyn til SP 2 er jeg fra snart mange blevet advaret mod at installere SP 2. Min ene søns
pc bliver ustabil på mange måder, min anden søns kører også mærkeligt. For begges vedkommende kører de Ok med SP1. Det samme hører jeg fra venner og bekendte. Mit spørgsmål er altså: 1) Kan man købe XP Pro og så selv ligge service packs ind. 2) Er der noget om snakken omkring SP 2 (Jeg talte med Zitech idag, og han havde hørt om problemerne. Han havde selv SP 2 uden problemer)-3) Hvis SP 2 løsning har så nogen fundet den billigere end kr 999 ?
Jeg håber på nogle gode og brugbare svar, så jeg kan tage en beslutning.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. april 2005 - 23:42 #1
OEM betyder at du skal købe en computer med.
Avatar billede jokkejensen Novice
02. april 2005 - 23:47 #2
en harddisk er nok til OEM.. og 999 kr er billigt nok...

Jeg har endnu ikke oplevet problemer med SP2.. dog kræver det lidt ekstra ressourcer... men jeg installerer den også direkte efter en frisk installation af windows XP efter at have samlet den.. ca 20-30 stk om dagen...

Men jeg kan ikke give garenti for at den vil forstyrre et system, med sp1 og andet installeret...
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2005 - 23:55 #3
Hvis du vil have udvidet sikkerhed og en masse andre gode features, så brug SP2. Hvis din computer bliver ustabil af det, så er det sikkert noget du har gjort forkert. Om nogle måneder vil Windowsupdate også tvinge dig til at installere SP2.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 00:11 #4
Jeg mener sågar at jeg har set en mus med Windows XP OEM ...

Jeg har svært ved at tro at SP2 skulle gøre en PC ustabil.

Det er almindeligt kendt at nogle af de nye sikkerheds features i SP2
kan drille forskellige applikationer.

Men jeg mener at en lidt kyndig person sagtens kan få det til at fungere.
Avatar billede miccar Nybegynder
03. april 2005 - 00:32 #5
Tak for svaret. Ved du præcist hvornår Microsoft vil gennemtvinge SP2, eller er det bare rygter ????
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. april 2005 - 01:02 #6
Hvis SP2 bliver instaleret som en af de første ting (NB:INDEN FØRSTE ADGANG TIL INTERNETTET - STIKKET UD!!!) så vil der ikke være noget problem. DEREFTER diverse fra WindowsUpdate.

Hvis putter får alverdens mere eller mindre (u)seriøse programmer/spil instaleret først og evt. tildeles diverse 'uønskede elementer' fra INTERNETTET (Spyware/virus/...) så KAN KAN det gå galt... også selvom putter er renset først.

Så at en XP instalation ER med SP2 fra starten er bare et plus... Det gør jeg altid.

Go' For It !!!

GENERELT:
SP2 kan fås her som 'løs fil (~280Mb):
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_Default_sp2.asp  (Husk at vælge sprog)
eller her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

http://www.abovergaard.dk/#/tip-og-tricks/foer-sp2.htm
http://www.eksperten.dk/artikler/459
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. april 2005 - 21:12 #7
Avatar billede miccar Nybegynder
15. april 2005 - 03:01 #8
Til majsmarken, Jeg synes du har fortjent udlovede points.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. april 2005 - 09:53 #9
... altså med andre ord - her er så et [svar] ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. april 2005 - 09:54 #10
Makér mit navn i boxen i venstre side og klask [Accepter]...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. april 2005 - 09:55 #11